روحانی در صحن مجلس:

«ابرتورم» درکشور نداریم / ذخایر ارزی ازهمه سال‌های گذشته بالاتر است


رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنهایی که به مردم می‌گویند ما ابرتورم داریم یا دروغ می‌گویند یا اقتصاد ایران را نمی‌فهمند، گفت: ما ابر تورم نخواهیم داشت.

10/27/2018 3:10:33 PM
کد خبر: 159

به گزارش سارنا به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز(شنبه) در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، ایام راهپیمایی عظیم عاشقان خاندان رسالت به سوی کربلای معلی برای ما ایام بسیار با افتخاری است. در شرایطی که دشمنان ما علیه ما برنامه ریزی و توطئه کرده اند و کلمه ۱۳ آبان را بعنوان رمز جنایتکارانه خودشان اعلام کرده اند؛ حضور مردم ما در این راهپیمایی شکوهمند به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است.

اگر عشق به امام حسین(ع) و پیروی از راه ایشان نبود، امروز ما شاهد ایران مستقل نبودیم

وی افزود: بی شک اگر عشق به امام حسین(ع) و پیروی از راه ایشان نبود، امروز ما شاهد ایران مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت این ملت در برابر تهاجم بیگانگان در طول هشت سال به کشورمان نبودیم. همه جا در همه سختی ها و موفقیت های بزرگمان یاری اهل بیت و رابطه این مردم با خاندان رسالت و به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) مسیر و راه پیروزی را برای ما هموار کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در این مقطع تاریخی حائز اهمیت است. مجلس در این ساعت جلسه فوق العاده تشکیل داده است تا در این مقطع کابینه را تکمیل کند و مخصوصا وزرایی که بار سنگین اقتصادی را بر دوش دارند.

در هفته های گذشته شاهد پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بودیم

روحانی تاکید کرد: آنچه در هفته های گذشته شاهد آن بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر سیاسی در سطح جهان پیروزی کم نظیر تاریخی در اختیار داریم، تصریح کرد: کمتر سراغ داریم که آمریکا در جهان تصمیمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم پیمانان سنتی آمریکا، او را رها کرده باشند. اگر در همچون مجلسی یک سال پیش به بحث و بررسی می پرداختیم که اگر روزی در حقوق ملت بزرگ ایران، آمریکا در برابر ایران بایستد و اروپا در کنار ایران و روبروی آمریکا می ایستد، اکثریت نمی پذیرفتند.

پیروزی سیاسی ملت ایران در ماه های اخیر در تاریخ کم نظیر است

روحانی گفت: به نظر من پیروزی سیاسی ملت ایران در ماه های اخیر در تاریخ کم نظیر است. چه کسی فکر می‌کرد که در ظرف چند ماه در ۳ صحنه بزرگ حقوقی نمایندگان ملت ایران به پیروزی برسند. در دادگاه بین المللی لاهه ایران تاکنون ۲ بار در ماه‌های اخیر در برابر آمریکا پیروز شده است. بار اول در زمینه صلاحیت که آمریکایی‌ها معتقد بودند این دادگاه صلاحیت رسیدگی ندارد، بر علیه آمریکا و به نفع ایران این دادگاه رای داد. بار دوم برای احکام موقت علیه آمریکا که نظر ما صدور این احکام بود، حقوقدانان ما به پیروزی رسیدند و چند روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس دادگاه محکومیت آمریکا را صریحا اعلام کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: سومین بار در همین هفته‌های گذشته در یک بحث حقوقی حدود ۶ میلیارد دلاری اموال جمهوری اسلامی که در ایتالیا توقیف شده بود در دادگاه عالی نمایندگان ایران به پیروزی رسیدند.

افکار عمومی جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود می داند

روحانی با بیان اینکه ملت ما از لحاظ سیاسی و حقوقی امروز دست برتر را دارد، اظهار داشت: افکار عمومی جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود و آمریکا را به عنوان کشوری که مقررات بین المللی را زیرپا می گذارد می‌شناسد.

وی با بیان اینکه در کنار این دو موفقیت بزرگ، دو موفقیت دیگر از لحاظ اجتماعی و سیاسی را نیازمندیم، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها برای این بوده که مردم ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند تا به ستوه بیایند و در برابر آمریکا سر فرود آورند. تلاش کردند در موضوع دیگر یعنی روانی و اجتماعی، مردم را نسبت به آینده کشور و معیشت و فرزندان خود مایوس سازند.

در دو موضوع اجتماعی و اقتصادی باید در کنار هم باشیم و آمریکا را به زانو در آوریم

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه در دو موضوع اجتماعی و اقتصادی باید در کنار هم باشیم و آمریکا را به زانو در آوریم، خاطرنشان کرد: در این مصاف مهم تاریخی دولت بعنوان سربازان مقدم این جبهه خواهند بود؛ اما بدون مجلس و قوه قضائیه و بدون حمایت نیروهای مسلح و بالاتر از آن بدون هدایت مقام معظم رهبری حتما نمی‌توانیم پیروز شویم.

روحانی ادامه داد: خوشحالیم که هدایت جامعه را در این مقطع حساس رهبر انقلاب بر عهده دارد و دولت با امید فراوان و با توان لازم معتقد است با هدایت رهبری و حمایت مردم از این مشکل به خوبی عبور خواهیم کرد. امروز ما در بخش اقتصادی می‌خواهیم ۴ فرد مهم مسئول را با رای اعتماد نمایندگان بر کرسی وزارت بنشانیم تا دولت با تمامیت کابینه در این مقطع بتواند مشکلات مردم را حل کند.

ما موظفیم کشور را از این مشکلات با وحدت و یکپارچگی عبور دهیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم در رنج و فشار هستند و زندگی مردم مخصوصا آنهایی که درآمد مقطوع دارند به سختی می‌گذرد، افزود: بی تردید مردم از ما می‌خواهند که مشکلات آنها را حل کنیم و این حق مردم است و ما موظفیم کشور را از این مشکلات با وحدت و یکپارچگی عبور دهیم. نتیجه امروز جلسه مجلس حتما بارقه امیدی برای ملت ایران خواهد بود و ملت خواهند دید که دولت و مجلس در کنار هم هستند و مصمم‌اند که مشکلات مردم را یکی بعد از دیگری حل کنند.

روحانی اظهار داشت: آیا آموزش در ایران جزو ارزانترین در سطح جهان نیست، آیا بهداشت و درمان در ایران جزو ارزان ترین‌ها نیست و آیا انرژی در کشور ما جزو ارزانترین کشورهای جهان نیست؟ آیا قیمت آب و برق در ایران متعادل نیست؟ آیا مساله حمل و نقل که مقداری به کمک دولت و مجلس نیاز دارد در شرایطی متعادل نیست؟ ما امروز با موضوع مسکن هم در کشور روبرو هستیم که یکی از وزیر جدید راه و شهرسازی مساله مسکن است. 

وی با بیان اینکه ما جزو کشورهای هستیم که از لحاظ نیازمندی های اساسی مردم جزو ارزنترین کشورهای جهان هستیم، گفت: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم چون فشار آمریکا وجود دارد پس ما نمی‌توانیم کاری کنیم؛ این پاسخ پذیرفته نیست. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم چون فروش نفت مشکلاتی دارد ما در اداره کشور ناتوان هستیم. ما نمی‌توانیم به مردم بگوئیم چون از لحاظ روابط بانکی و تعاملات مالی با دنیا مشکلاتی داریم پس نمی‌توانیم زندگی مردم را اداره کنیم. مردم از ما می‌خواهند و ما وظیفه داریم کشور را اداره کنیم. اما مردم باید واقعیت ها و شرایط کشور را به خوبی بدانند.

با استقامت و ایستادگی ملت، نه در زمان طولانی بلکه در زمان کوتاه از این مشکلات عبور خواهیم کرد

رئیس جمهور تاکید کرد: من اینجا با صراحت اعلام می‌کنم ما با وحدت و اتحاد و با استقامت و ایستادگی ملت نه در زمان طولانی بلکه در زمان کوتاه از این مشکلات عبور خواهیم کرد. 

متاسفانه از یک اقتصاد تورم تک رقمی عبور کردیم

روحانی گفت: آنهایی که به مردم می‌گویند ما ابرتورم داریم یا دروغ می‌گویند یا اقتصاد ایران را نمی‌فهمند. ما ابر تورم نخواهیم داشت؛ این حرف نادرست است؛ از لحاظ تحلیل اقتصادی و سیاسی نادرست است. ما متاسفانه از یک اقتصاد تورم تک رقمی عبور کردیم ولی حتما می‌توانیم تورم را مهار کنیم، مهار تورم امکان پذیر است. روند صعودی تورم ادامه نخواهد یافت. امروز یکی از وظایف وزرای صنعت و اقتصاد ما مهار تورم است.

در مقطعی رشد اقتصادی کاهش، تورم افزایش و سرمایه گذاری کاهش یافته است

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی تورم افزایش و رشد اقتصادی کاهش و سرمایه گذاری کاهش یافته است اما در عین حال مردم مطمئن باشند که هیچ زمانی درسالهای گذشته ذخایر کالاهای اساسی ما به اندازه امروز بالا نبوده است. هر تاریخی را در نظر بگیرید، امروز انبار ذخایر کالاهای اساسی ما مطمئن است.

رئیس جمهور تصریح کرد: علیرغم اینکه مشکلات ارزی داریم و بخشی از مشکلات ما مربوط به قیمت ارز است، اما ذخایر ارزی ما از همه سالهای گذشته بالاتر است، هم کل ذخایرمان بالاتر است و هم ذخایر اسکناس از همیشه بالاتر بوده است. ما مشکل لاینحلی نداریم اما همچنان مشکلاتی داریم که باید با کمک و یاری یکدیگر از آن عبور کنیم. 

روحانی گفت: ما در برخی کالاها خودکفا هستیم و ما در ماههای آینده خودکفا خواهیم شد. اینکه حدود ۴ سال است در گندم خودکفا هستیم در تاریخ ایران بی نظیر بوده است. اینکه ما در انرژی خودکفا هستیم و در بخش بنزین خودکفا می شویم به معنای رشد اقتصادی برای حل مسائل توسط مجلس و دولت است.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به رای شما نمایندگان نیازمندیم تا کابینه بتواند بصورت کامل و با ترمیم ۴ وزیر بار مسئولیت را به دوش بگیرد و مشکلات مردم را  ماه‌های آینده بکاهد. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بی تردید وزارت اقتصاد یکی از وزراتخانه های بسیار مهم در این مقطع است. بخش عمده درآمد ما توسط این وزارتخانه تامین می شود. بخش مالیات برای ما اهمیت خاص دارد.

مقام معظم رهبری فرمودند پرداخت مالیات بر مردم واجب شرعی است

رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا با تاکید بر اهمیت موضوع مالیات و عدالت مالیاتی، تصریح کرد: باید درآمد مالیاتی‌مان را از طریق گسترش پایه مالیاتی افزایش دهیم. در شرایط رکود نمی‌توانیم مالیات را افزایش دهیم اما می‌توانیم آنها که فرار مالیاتی دارند را به مسیر درست برگردانیم. در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان فرمودند پرداخت مالیات بر مردم واجب شرعی است و همه آنهایی که تریبون دارند باید بگویند که فرار مالیاتی بعنوان یک عمل ناصحیح و حرام شرعی است.

روحانی تاکید کرد: نباید بگذاریم یک عده مالیات را پرداخت کنند و یک عده هم به انحای مختلف از پرداخت حق مردم خودداری کنند که رسیدگی به موضوع مالیات یکی از وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی با اشاره به موضوع گمرک که یکی دیگر از دستگاه های وزارت اقتصاد است، گفت: گمرک نقش بسیار اساسی بر تعادل صادرات و واردات و البته مبارزه با قاچاق دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت اقتصاد مسئول کنترل تورم و رشد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در کنترل تورم و رشد اقتصادی این وزارتخانه باید در کنار بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تلاش کند تا بتوانیم تورم را مهار کنیم. امروز فرصت‌های بسیار خوبی برای تحولات اساسی در اقتصاد داریم.

روحانی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و تعاملات مالی بدون بانک امکان‌پذیر نیست، گفت: بانک نقش بسیار ارزشمندی دارد و همین بانک است که می‌تواند پس انداز مردم را به رشد اقتصادی و سرمایه‌گذرای مثبت تبدیل کند. اگر به اصلاح بانک‌ها نپردازیم خود می‌تواند یکی از معضلات اقتصادی ما باشد.

وی با بیان اینکه رشد نقدینگی از پیش از انقلاب همواره یکی از معضلات کشور بوده است، تصریح کرد: رشد نقدینگی در سایه ضریب فزاینده پولی یا رشد آن بر مبنای پایه پولی کاملا متفاوت است. رشد نقدینگی در سال‌های اخیر عمدتا بر مبنای پایه پولی نبوده و طبق ضریب فزاینده بوده و ناشی از تحرک بانک‌ها در تراکنش ها بوده است. معمولا در سال‌های قبل رشد نقدینگی بخاطر استقراض دولت از بانک مرکزی بوده، اما امروز در سایه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی است.

در شورای هماهنگی اقتصادی قوا از قانون عبور کنیم؛ اگر هم لازم باشد موقتی است

رئیس جمهور گفت: بانک‌های ما باید دست از بنگاه‌داری بردارند و بانک‌های خصوصی باید تحت انضباط قرار گیرند که خوشبختانه در هفته‌های اخیر اختیارات بانک مرکزی را افزودیم. گفته شد در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی هم از تحریم عبور می کنیم و هم گاهی از قانون عبور می کنیم! ما از قانون عبور نمی‌کنیم و اگر هم موردی لازم باشد با یک زمان‌بندی موقت و چندماهه صورت می گیرد. قانون را تغییر نمی دهیم، تغییر قانون کار مجلس است.

روحانی تاکید کرد: در مصوبه اخیرمان برای نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و بانک های خصوصی قدرتش را افزایش دادیم.

اگر وزیری کمتر از ۱۴ ساعت کار کند نمی‌تواند بار مسئولیت را بر دوش بگیرد

روحانی گفت: وزیر اقتصاد کاملا باید بداند که امروز بار بسیار سنگینی بر دوش اوست و این بار را باید با دقت به دوش بکشد. من از برخی کاندیداهای وزارتخانه ها سوال کردم شما از ۲۴ ساعت، چند ساعت کار می کنید؟ اگر وزیری امروز کمتر از ۱۴ ساعت کار کند، نمی‌تواند بار سنگین را به مقصد برساند. وزیر ما حداقل ۱۴ ساعت باید کار کند.

وی افزود: از شما نمایندگان خواهش می کنم، چه به عنوان موافق و چه به عنوان مخالف، انتظاری که از وزرا دارید را اعلام کنید. به وزرا، توقعات خود و شرایط اجتماعی ما را بگویید؛ در این شرایط ما باید با توان و قدرت بیشتری، این مسیر را ادامه دهیم.

روحانی اظهار داشت: سرمایه گذاری خارجی در اختیار وزرات اقتصاد است، شما نمایندگان نگویید که چرا ۲۰ یا ۳۰ تا شرکت از ایران خارج شدند؛ ما باید به انحای مختلف سرمایه را جذب کنیم. ما از کشورهای همسایه و دوست خود باید سرمایه جذب کنیم.

وی افزود: امروز آمریکا به عنوان خیانتی بزرگ، در برابر ملت ایران ایستاده است و نشان داد که فقط با دولت و نظام ایران مخالف نیست بلکه با ایران و ملت ایران مخالف است؛ اگر غیر از این است، چرا تحریم برای دارو و مواد غذایی وجود دارد. آمریکا بی تردید دشمن بزرگ ملت ایران است. در برابر آمریکا، امروز ما همسایگان خوبی داریم که باید با آن ها تعامل بهتری داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: ما کشورهای دوست زیادی از جمله روسیه، چین، هند، اتحادیه اروپا، برخی کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آمریکای لاتین داریم. ما باید جذب سرمایه کنیم؛ این وظیفه وزارت اقتصاد است.

ده‌ها ساعت روی وزرای پیشنهادی مطالعه کرده‌ام

وی افزود: من به عنوان امین شما و ملت ایران می گویم که برای هر کدام از وزرایی که معرفی کردم، ده ها ساعت روی آن ها فکر، مطالعه و مشورت کردم. البته در هفته های اخیر، استخاره هم با ما همراه نبود.

روحانی اظهار داشت: برخی دوستانمان را به کار دعوت کردیم؛ قبول داشتند که کار کنند اما من دیدم صدایشان لرزان است و دارند با تردید حرف می زنند. دیدم این صدای لرزان نمی تواند بار را روی دوش بگیرد. وزرایی که امروز معرفی شده اند، اراده و تصمیم لازم برای بر دوش گرفتن این بار سنگین مسئولیت را دارند.

وی گفت: همانطور که شما نمایندگان وظیفه دارید از وزیر سوال و نقد کرده و روی وظایف او نظارت کنید، وظیفه دارید که تشویق کنید و روحیه بدهید. من دلم می خواهد وقتی وزیرم به یکی از کمیسیون های مجلس می آید، با روحیه با نشاط برگردد.

رئیس جمهور گفت: امروز دشمن اصلی ما، جناح ها و احزاب نیستند؛ ما امروز همه با هم برادریم؛ دشمن اصلی ما یعنی آمریکا، شمشیر را در برابر چهره ملت ایران از غلاف بیرون آورده است و ما باید بجنگیم. امروز جناح راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و میانه رو، همگی ملت ایران هستند؛ الان هنگام رقابت های لیگ نیست؛ ما امروز در تیم ملی و در برابر دیگران به میدان رفته ایم؛ تیم ملی هم متعلق به همه ماست.

در راه آهن، هواپیمایی و کشتیرانی خوب کار کردیم اما در مسکن باید جبران کنیم

وی اضافه کرد: دولت در زمینه مسکن به مردم بدهکار است؛ ما در راه آهن، هواپیمایی و کشتیرانی خوب کار کردیم اما در زمینه مسکن باید جبران کنیم. ما باید نقدینگی را به سمت بازار مسکن بچرخانیم. اگر زمین مجانی را در اختیار توسعه گر قرار دهیم، می توانیم برای خانه اولی خانه ارزان قیمت ایجاد کنیم. اگر بازار مسکن را راه بیاندازیم، اشتغال حل می شود.

روحانی گفت: فردی که برای وزارت راه انتخاب شده، هم تحصیلاتش در این زمینه است و هم اینکه هر جا بوده فعال بوده است؛ البته من با ایشان رفاقت نزدیک نداشتم اما زیاد ایشان را می دیدم. زمان جنگ و پس از آن، ایشان یک عنصر بسیار فعال در بخش های مختلف بود.

وی با اشاره به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه مهم، امروز بار بسیار سنگینی به دوش دارد؛ چون علاوه بر بخش صنعت و تولید، در بخش نیازمندی های مردم و کالاهایی که باید در اختیار مردم قرار بگیرد و هماهنگی که باید با بانک مرکزی داشته باشد، وظیفه مهمی به دوش دارد.

متاسفانه در جامعه ما آدم های سالم را عده دیگری فاسد می‌کنند

رئیس جمهور تصریح کرد: عده ای از ارز یارانه ای سواستفاده کردند؛ ما ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار عده ای گذاشتیم اما برخی از آن ها سواستفاده کردند؛ هر چند عمده تاجران و صادرکنندگان و واردکنندگان ما افراد سالمی هستند اما همیشه اقلیتی هستند که سواستفاده می کنند؛ در وزارت «صمت» امضای طلایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: به آقای رحمانی گفتم که در برخی سمت ها اگر ابوذر را هم قرار دهیم، باید تعویض شود؛ متاسفانه در جامعه ما آدم های سالم را عده دیگری فاسد می کنند. امروز وزارت «صمت» در بخش صنعت، معدن و صادرات و واردات و کنترل قیمت ها مسئولیت سنگینی به دوش دارد.

وزرا امروز به مردم قول بدهند که چه خواهند کرد

رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: همه وزرای پیشنهادی امروز پشت تریبون مجلس به مردم قول بدهند و بگویند چه کاری در ماه‌های آینده خواهند کرد و نمایندگان نیز در نطق‌های خود بگویند وزرا چه کاری باید بکنند. همه ما در معرض یک امتحان سنگین ملی و الهی قرار داریم و رضای خدا و رضای مردم باید برای ما اصل باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز مسئولیت خاصی برعهده دارد، تصریح کرد: ما در طول این ۵ سال افتخار می‌کنیم که شاغلین کشور را از ۲۰ میلیون ۶۰۰ هزار نفر به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسانده‌ایم و ۲۷۵ هزار شغل در طول ۵ سال درست کرده‌ایم. البته نمی‌خواهم بگویم در اشتغال مشکلی نداریم؛ همه خانواده‌هایی که هنوز فرزند بیکار دارند، در انتطار تلاش بیشتر ما هستند.

وی ادامه داد: این وزارتخانه وظیفه سنگینی در حمایت از کارگران دارد و درحالیکه شرایط سختی برای کارگران وجود دارد، باید تمرکز بیشتری بر مسائل کارگران داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند را برعهده دارد، افزود: در روزهای آینده اولین اقداممان را در این زمینه در قالب بسته غذایی برای اقشار کم‌درآمد انجام می‌دهیم که نیمی از جمعیت کشور مشمول این طرح خواهند بود.

روحانی با تاکید بر اینکه مسئولیت دیگری که این وزارتخانه برعهده دارد ساماندهی تامین اجتماعی است، تاکید کرد: صندوق‌های ما متاسفانه از حالت خود خارج شده اند و مشکل دارند. تلاش وزیر قبلی باید مضاعف شود تا بتوانیم این صندوق‌ها را احیا کنیم. مشکلات تامین اجتماعی شبیه مشکلات بانک‌ها است.

وی با اشاره به وظیفه مهارت‌آموزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جوانان، بر ضرورت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای به جوانان کشور توسط این وزارتخانه تاکید کرد.

روحانی با تقدیر از علی ربیعی، مسعود کرباسیان و عباس آخوندی وزرای سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی در طول ۵ سال گذشته، از زحمات انوشیروان محسنی بندپی و سید رحمت الله اکرمی در دوران تصدی‌گری سرپرستی وزارتخانه‌های تعاون و امور اقتصادی و دارایی تشکر کرد.

رئیس جمهور در پایان از نمایندگان مردم خواست تا بیش از پیش دولت را در تکمیل کابینه یاری کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.