اذعان سعودی به هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی این کشور


مقامات عربستانی اذعان کردند تأسیسات نفتی این کشور با پهپادهای ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

5/14/2019 2:51:47 PM
کد خبر: 1781

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سخنگوی سازمان امنیت عربستان اعلام کرد: رأس ساعت شش تا شش و نیم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی و عفیف» به صورت محدود هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، وی افزود، طرف‌های مسئول اقدامات لازم را انجام داده‌اند و هر اتفاقی در این باره اعلام خواهد شد.

«خالد بن عبد العزیز الفالح» وزیر انرژی، صنعت و ثروت‌های معدنی عربستان سعودی هم اعلام کرد: «ما بین ساعت شش تا شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه برابر با نهم ماه مبارک رمضان 1440 ، 14 می 2019، دو ایستگاه پمپاژ نفت ویژه  لوله‌های نفتی شرق - غرب که نفت سعودی را از چاه‌های منطقه شرقی به بندر "ینبع" منتقل می‌کرد، مورد حمله پهپاد‌های بمب‌گذاری شده قرار گرفت و این موضوع منجر به آتش‌سوزی در ایستگاه شماره هشت شد، این آتش‌سوزی خسارت‌های محدودی به جا گذاشت».

وی افزود،  شرکت آرامکو عملیات پمپاژ نفت در خطوط لوله مذکور را متوقف کرده تا پس از تعمیر خسارت‌های وارد شده به ایستگاه، وضعیت به حالت طبیعی خود بازگردد.

خالد بن عبد العزیز در ادامه گفت: «عربستان این حمله بزدلانه را محکوم می‌کند؛ این اقدام تروریستی و خرابکارانه و  آن اقدامی که اخیرا در خلیج ع-ر-ب-ی علیه تأسیسات حیاتی انجام شد، تنها عربستان را هدف قرار نمی‌گیرد بلکه تأمین امنیت انرژی جهان و اقتصاد جهانی را هدف قرار می دهد و بار دیگر بر اهمیت مقابله با تمامی طرف‌های تروریستی عامل در این اقدامات تخریبی از جمله حوثی‌ها مورد حمایت ایران در یمن تأکید می‌کند».

وزیر انرژی عربستان در پایان تأکید کرد، تولید و صادرات نفت خام این کشور بدون وقفه ادامه پیدا خواهد کرد.

اشاره عربستان سعودی در بخش پایانی صحبت‌هایش به حادثه بندر فجیره امارات است؛ روز یکشنبه (دوازدهم می) چندین رسانه از وقوع انفجار در بندر فجیره  و آتش گرفتن دست‌کم هفت نفتکش خبر دادند. دو عدد از این نفت‌کش‌ها متعلق به سعودی بود و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه بندر فجیره، آن را «تهدیدی برای دریانوردی و امنیت جهانی» دانست (جزئیات بیشتر).

یک منبع نظامی یمنی صبح امروز اعلام کرد، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف قرار گرفت. «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن  در همین راستا  اعلام کرد، عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد»

همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن از فروردین‌ماه 1394 آغاز شد و بهانه واهی آنها برای این حمله، بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن بود اما ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل این ائتلاف ایستادند و حتی با موشک و پهپاد عمق عربستان سعودی را هدف قرار دادند. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.