آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مردم از گرانی‌ افسارگسیخته رنج می‌برند/ دنیا می‌داند آمریکا تروریست و تروریست‌پرور است


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم از گرانی‌های افسارگسیخته در رنج هستند، گفت: چرا باید برخی کالاها که ربطی به خارج ندارد ۳ برابر یا ۱۰ برابر شوند.

11/23/2018 1:54:27 PM
کد خبر: 353

به گزارش سارنا به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود به سه عنصر اصلی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: «اسلام، جمهوریت و مردم و ولایت فقیه» از جمله این سه عنصر هستند به گونه‌ای که صراحتا در اصل 177 قانون اساسی تسریع شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. 

وی افزود: کسی که از این سه عنصر جمهوری اسلامی ایران عبور کند از نظام عبور کرده است بنابراین مردم مراقب باشند که انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مطلب یکی از روزنامه‌های کشور گفت: روزنامه‌ای از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند و می‌نویسد چون شراب قلابی بلای جان مردم شده شما مثل زمان طاغوت شراب را آزاد کنید. 

آیت‌الله خاتمی مطلب روزنامه مذکور را عبور از اسلام می‌داند و تاکید دارد قبل از اینکه بنده چنین مطلبی را در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کنم هیات نظارت بر مطبوعات باید رصد کند. بنده صبح پرسیدم که آیا هیات نظارت بر مطبوعات به این روزنامه تذکر داده است که دوستان گفتند خیر. 

وی تاکید کرد: اینهایی که امروز می‌گویند شراب باید آزاد شود فردا روز به دنبال بی‌حجابی می‌روند این مردم به اسلام رای داده‌اند و برای دفاع از آن تا آخرین نفس و قطره خون مقاومت می‌کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برخی‌ها نگویند حالا یک مطلبی در روزنامه‌ای درج شده و شما آن را در نماز جمعه علنی می‌کنید بنده جریانی را می‌بینم که می‌خواهد اسلام‌زدایی را تئوریزه کند. مردم انقلاب کردند که شراب‌خواری‌ها،‌فساد و فحشا نباشد. 

آیت‌الله خاتمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت اشاره و با بیان اینکه وحدت با شعار شکل نمی‌گیرد تصریح کرد: وحدت یعنی جان اسلام باید مشت محکمی بر دهان آمریکا باشد و امیدواریم وحدت روز به روز در کشور ما در حال ازدیاد باشد. 

وی با اشاره به هفته بسیج، بسیج را یک فرهنگ برشمرد و گفت: بسیج فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش‌ها است و سپاه پاسداران تدارک‌کننده این فرهنگ است. چرا که فرهنگ بسیجی دستور قرآن است. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فرهنگ بسیجی عامل پیروزی بوده و است گفت: فرهنگ بسیجی در عراق جواب داد و موسل را از شر جنایتکاران داعشی ازاد کرد. در لبنان حزب‌الله و مقاومت رژیم صهیونیستی را به روز سیاه نشاندند. در یمن و فلسطین نیز همینگونه بود. 

آیت‌الله خاتمی فرهنگ بسیجی را سرمایه دانست و سلام و درود خداوند بر امام که با غرس این شجره طیبه جهان اسلام را از نعمت عظیم برخوردار کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: این مردم شایسته بهترین تکریم‌ها هستند اما امروز از گرانی‌های افسارگسیخته در رنج هستند. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برای حل مسائل کشور نیازمند مدیریت جهادی گفت: ما تشکر می‌کنیم از کارها و اقداماتی که صورت می‌گیرد اما بر کارها باید نظارت شود متاسفانه برخی کالاها که هیچ ربطی به خارج ندارد سه و ده برابر شده است مسئولان نظارتی کجا نشسته‌اند. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولان نظارتی باید جلوی این گرانی‌های خودساخته را بگیرند و با فرهنگ ما می‌توانیم و توکل بر خداوند مسئولان ما می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند. 

وی با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران گفت: اظهارات آقای ترامپ بسیار سخیف بود همه دنیا می‌دانند که شما تروریست و تروریست‌پرور هستید؛ چه کسانی تروریست را به سوریه فرستادند. همان عربستان که نوکر حقیر شما است در هر تروری در جهان اسلام نقش داشته است. 

وی با اشاره به افول آمریکا در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گفت: امروز نظامی‌های آمریکایی خسته و بی‌انگیزه هستند و آنها در عرصه اقتصادی 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد و این یعنی ورشکستگی آمریکا. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این انسان بی‌هویت و بی‌شخصیت «دونالد ترامپ» می‌خواهد ملت بزرگ ایران را تحقیر کند در حالی که ملت ایران آمریکا را در دنیا تحقیر کرده و همچنان تحقیر خواهد کرد. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور وزیر خارجه انگلیس در ایران گفت: این مهمان پررو فضولی‌هایی کرده که نباید به وی اجازه داده می‌شد. آنها به فکر برجام نبودند بلکه آمده بودند تا جاسوس‌شان را آزاد کنند. 

وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه انگلیس در این سفر مبنی بر اینکه بریتانیا قدرت کوچکی در خاورمیانه نیست گفت: آن سبو بکشست و آن پیمانه ریخت چرا که از روزی که از دیروز دور ایران که میرزای شیرازی فتوای تنباکو را صادر کرد انگلیس منفور ملت ایران بوده و است. 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: وزیر خارجه انگلیس گفته که عربستان متحد ما در منطقه است جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که متحد آدم‌های منفور و رو سیاه نباشد. همان ده که شما متحد عربستان وحشی، جلاد و آدم‌کش باشید. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنایت آل سعود در یمن با بیان اینکه یمن در این آزمون برنده شدند گفت: جنایاتی که آل سعود در یمن صورت داده بسیار وحشیانه است. آنها به ناحق لقب خادم‌الشریفین را گرفته‌‌اند در حالی که آنها خائنین حرمین شریفین هستند. 

وی از سکوت سازمان‌های بین‌المللی درخصوص جنایات و نسل‌کشی مردم یمن انتقاد کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی گفت: آفرین به مردم فلسطین که رژیم صهیونیستی را به روز ذلت نشاند و باید این راه ادامه یابد و امیدواریم قبل از 25 سال وعده داده شده توسط مقام معظم رهبری این رژیم به خاک ذلت بنشیند. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.