خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان


معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای از خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیلاب در ۳ استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

1/28/2020 9:27:58 AM
کد خبر: 3535

به گزارش سارنا به نقل از فارس از جیرفت، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار داشت: سیلاب چند روز و هفته گذشته بیش از 5 هزار و 500 کیلومتر از محورهای ارتباطی، اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان و بیش از ۴هزار کیلومتر در جنوب کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محورها خسارت وارد کرده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  بیشترین خسارت واردشده مربوط به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان، محور رودبار جنوب ایرانشهر بوده است، ادامه داد: این محور که از محورهای مهم و کریدور جنوب کشور است و متصل‌کننده استان کرمان به سمت ایرانشهر و چابهار است، آسیب جدی دیده است.

وی از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری ادارات کل راهداری در هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت‌دیده خبر داد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد افزود: :امیدوارم  بتوانیم با همکاری ادارات کل راهداری این ۳ استان راه‌های باقی‌مانده و مسدود در حوزه بشاگرد که تعدادی از آنها همچنان پس از سیل مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

 وی بیان کرد: این سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل‌ها بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

 رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان افزود: در منطقه جنوب کرمان حوزه راه‌های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دشت راه‌های روستایی زیادی هم طعمه سیل شده‌اند، ابراز داشت: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین‌آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت‌دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد. 

وی از خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیلاب  در ۳ استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

 حسن‌نیا از در اختیار گذاشتن اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت‌دیده از سیل  به‌صورت تنخواه در این ۳ استان خبر داد و عنوان داشت: آسیب‌دیدگی خیلی زیادی در این مناطق حادث شده است به‌طوری که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت‌دیده با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۲ سال به طول می‌انجامد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.