دولت آمریکا تعطیل شد


در پی عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت موسوم به تعطیل شد.

12/22/2018 9:26:59 AM
کد خبر: 607

به گزارش سارنا به نقل از فارس، در پی عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت موسوم به تعطیل شد.

براساس این گزارش، ۹ وزارتخانه و ده‌ها اداره دولتی تا زمان تصویب بودجه تعطیل خواهند بود و کارکنان آن‌ها هم حقوق دریافت نخواهند کرد.

در پی عدم موفقیت نماینده‌های کنگره آمریکا در رسیدن به توافقی برای اجابت درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور جهت تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکزیک بخش‌هایی از دولت فدرال تعطیل شد.

رسانه‌های آمریکا از جمله «سی‌بی‌اس» و پایگاه «هیل» نوشته‌اند جلسه جمعه شب قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا بدون نتیجه پایان یافته و مجلس سنا هم ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی (مصادف با ساعت ۰۴:۳۰ بامداد به وقت تهران) به کارش پایان داده است.

خبرگزاری رویترز نوشته جلسه بعدی مجلس سنای آمریکا ظهر شنبه (ساعت ۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ مصادف با ساعت ۲۰:۳۰ شنبه به وقت تهران) خواهد بود و مگر در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده دیگر، تعطیلی دولت فدرال قطعی به نظر می‌رسد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته با لایحه بودجه موقت دولت که با هدف جلوگیری از تعطیلی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ارائه شد، موافقت کردند. در این لایحه درخواست «دونالد ترامپ» برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار مرزی در نظر گرفته شده بود. 

این لایحه بایستی برای تأیید نهایی به تصویب مجلس سنا هم می‌رسید، اما «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا ساعت ۱۸:۰۰ عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد توافقی حاصل نشده و فعلاً هیچ رأی‌گیری در کار نخواهد بود. 

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک منابع مالی تخصیص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلاً از امضای لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرد و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

سی‌بی‌اس در این زمینه نوشت: سازمان‌های دولتی که از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد شنبه به وقت واشنگتن تعطیل می‌شوند عبارتند از: وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری، وزارت خارجه، وزارت امور داخلی، وزارت کشاورزی و وزارت مسکن و توسعه شهری.

در صورت تعطیلی، کارکنان این وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.