در حاشیه رفتارهای بی ادبانه برخی از نمایندگان مجلس؛

ادب از که آموختی از ...


این روزها اخبار مختلفی از رفتار بعضی نمایندگان محترم مجلس می شنویم که باعث شگفتی و تعجب همگان شده است. مانند گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی، کف گرگی زدن به یکدیگر، پرتاب کردن جعبه سوزن و یا رفتار بی ادبانه نماینده سراوان با کارمند گمرک که با حمایت برخی دیگر از نمایندگان از نماینده خاطی همراه شد

1/1/2019 10:10:31 AM
کد خبر: 758

گروه خبری - تحلیلی سارنا: این روزها اخبار مختلفی از رفتار بعضی نمایندگان محترم مجلس می شنویم که باعث شگفتی و تعجب همگان شده است. مانند گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی، کف گرگی زدن به یکدیگر، پرتاب کردن جعبه سوزن و یا رفتار بی ادبانه نماینده سراوان با کارمند گمرک که با حمایت برخی دیگر از نمایندگان از نماینده خاطی همراه شد که عمق فاجعه را بیشتر برای ما روشن کرد.

اما اخیرا هم در زمانی که رئیس جمهور در مجلس در حال سخنرانی درباره بودجه 98 بود تعدادی از نمایندگان در اطراف او جمع شده بودند و صحبت او را قطع می کردند و هرچه رئیس مجلس تذکر می داد هم هیچ فایده ای نداشت.

 
 
تشنج در صحن مجلس هنگام سخنرانی روحانی
 

صحنه ای زشت و بی ادبانه و خلاف اخلاق اسلامی.

کشوری که مهد تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است سزاوار اینگونه نمایندگان نیست که دست بر کمر روبروی تریبون رئیس جمهور بایستند و داد و فریاد کنند و سخنرانی رئیس جمهور را برهم بزنند.

قصد نگارنده این سطور حمایت از عملکرد آقای روخانی نیست، همان طور که مشابه این رفتار در مجلس در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد پیش آمد که ظاهرا باعث ناراحتی رهبر معظم انقلاب هم شد.

گویا بعضی نمایندگان محترم فکر می کنند که حق طلبی و عدالت خواهی همراه با داد و فریاد و رفتارهای زشت و بی ادبانه است. مودبانه نیست که یک نماینده با چند هزار رای به یک رئیس جمهور با بیست و چند میلیون رای بی احترامی کند. بله کل مجلس در راس امور است نه یک نماینده. همچنین اگر نقدی هم وجود دارد باید مودبانه و با احترام این نقد صورت بگیرد. نمایندگان محترم که تریبون کم ندارند، همیشه هم در حال صحبت کردن هستند، می توانستند مودبانه بنشینند و بعد از گوش دادن سخنان رئیس جمهور نقدها و اعتراض های خود را بیان کنند.

بیاییم کمی هم از دشمن بیاموزیم. بارها دیده ایم که رئیس جمهور امریکا در مجلس این کشور در حال سخنرانی است و نمایندگان ساکت نشسته اند و با دقت گوش می دهند و اگر هم اعتراضی داشته باشند در آن لحظه مثلا برای رئیس جمهور دست نمی زنند و بعد از آن سخنرانی هم اعتراض خود را به صورت آشکار در رسانه ها اعلام می کنند.

این چه رسم عجیبی است که در مجلس ما بعضی نمایندگان با داد و فریاد اعتراض می کنند. آخر مگر اینان نماینده ملت ایران نیستند؟

پس ما هم مجبوریم با صدای بلند اعلام کنیم که این نمایندگان، نماینده دین و فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی ما نیستند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.