بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت

فقط از این افراد تست "کرونا" گرفته می‌شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، همه افراد نیازی به انجام تست کرونا ندارند و این تست فقط از افراد و گروه های در معرض خطر گرفته می‌شود.

6/28/2020 12:07:02 PM
کد خبر: 4419

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، همه افراد نیازی به انجام تست کرونا ندارند و این تست فقط از افراد و گروه های در معرض خطر گرفته می‌شود.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر محمودرضا مرادی درحاشیه نشست ستاد مدیریت و مقابله استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت درخصوص غربالگری کرونا، گفت: بر اساس این دستورالعمل، از فردا(دوشنبه، نهم تیر) تست کرونا برای همه افراد انجام نمی شود و تنها برای افراد با ویژگیهای اعلام شده این تست انجام می‌شود.

وی در تشریح این ویژگی‌ها گفت: بر اساس دستور العمل جدید تنها از افراد بالای 60 سال که دارای علائم مشکوک به کرونا باشند، تست کرونا گرفته می‌شود.

مرادی تصریح کرد:  بر اساس این دستورالعمل از افراد زیر 60 سال نیز که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و در شمار گروه‌های در معرض خطر هستند هم در صورت داشتن علائم تست کرونا گرفته می شود.

وی افزود: همچنین از زنان باردار و کارکنان و کادر درمانی شاغل در بخش های اصلی نگهداری بیماران کرونا هم تست گرفته می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد اوایل شیوع کرونا این بیماری بصورت خوشه ای شیوع پیدا می کرد، بنحوی که برخی اقشار یا برخی مشاغل بیش از دیگران با آن درگیر بودند و آن زمان از این افراد تست گرفته شده و در صورت مثبت بودن از اعضای خانواده او هم جهت پیشگیری از شیوع بیماری تست گرفته می شد تا این افراد خود را قرنطینه کرده و مانع انتشار بیماری شوند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بیماری بصورتی است که در سطح جامعه منتشر شده و همه بصورت پیش فرض باید اطرافیان خود را به چشم افراد مبتلا نگاه کرده و رعایت فاصله فیزیکی و اصول بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند.

مرادی تصریح کرد: با توجه به این شرایط انجام تست کرونا برای عموم ضرورتی ندارد، چرا که افراد زیر 60 سال در صورتی که بیماری زمینه ای نداشته باشند، این بیماری چندان برای آنها خطرناک نیست و با مراقبت ساده بهبود می‌یابند.

وی در خصوص کارمندانی که مشکوک به کرونا بوده و در گروه های در معرض خطر قرار ندارند و نیازمند انجام تست برای اخذ مرخصی کرونا هستند هم گفت: این افراد باید به متخصصین عفونی مراجعه کرده و با تشخیص آنها مرخصی برای آنها نوشته شده که در ادارات هم قابل قبول است.

وی در خصوص میانگین زمان جوابدهی تست کرونا در استان هم گفت: در حال حاضر بطور میانگین ظرف سه روز جواب تست‌های سرپایی داده می شود و برای بیماران بستری در همان روز جواب آزمایش کرونا داده می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.