آذری: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها شعار است/ عده‌ای از ظرفیت‌های هواداری برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کنند


مدیرعامل باشگاه فولاد گفت: خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس یک شعار بیشتر نیست و اگر واقع‌گرایانه فکر کنید، شعاری است که سال‌ها می‌دهند.

7/20/2020 1:11:41 PM
کد خبر: 4522

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سعید آذری در خصوص نگاه ویژه مسئولان به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: من مدیریتی صحبت می‌کنم و نگاه تخصصی به این موضوع دارم. در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت آمده است که هیچ سازمان و مجمعی حق داشتن دو تیم در مسابقات فوتبال را ندارد. فیفا هم طبق قوانینش اجازه این موضوع را نمی‌دهد. وزارت ورزش طبق ماهیت این دو باشگاه برایشان مدیر تعیین می‌کند و مجمع می‌گذارد. همه این‌ها نفع قانون است و غیر قابل تصور برای مراجع ذی‌صلاح در فوتبال بین‌المللی است.

وی افزود: از نظر هواداران فوتبال و تمام ورزش مملکت تحت این موضوع قرار گرفته است. هر چقدر عزیزان‌مان تلاش می‌کنند این ذهنیت را پاک کنند متوجه اتفاق جدیدی می‌شوند. هفته گذشته موردی را خدمت یکی از دوستان در وزارت ورزش گفتم که بررسی کنند و به صراحت به من گفت که در رابطه با فوتبال ورود نمی‌کنیم ولی برایم جالب بود در عرض سه روز همان مقام مسؤول به دنبال رفع مشکل این دو باشگاه برای جام باشگاه‌ها است.

آذری تاکید کرد: اینکه دولت ما هنوز تیم‌داری می‌کند چیز جدیدی نیست و بقیه تیم‌ها هم دولتی و خصولتی هستند. از ذوب‌آهن شستا تا فولاد مبارکه، مس، پیکان، سایپا و ...تیم‌های خصوصی ما بیشتر از 4 باشگاه نمی‌شود و باید بپذیریم 85 تا 90 درصد لیگ ایران دولتی است. ولی بازتاب و بروز و حلول دولت در این دو تیم توسط وزارت ورزش به صورتی است که تمام مسائل آنها توسط این وزارتخانه حل می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد در رابطه با خصوصی‌سازی این دو باشگاه خاطرنشان کرد: این خصوصی‌سازی یک شعار بیشتر نیست اگر واقع‌گرایانه فکر کنید شعاری است که سال‌ها می‌دهند. هیچکس را نمی‌توان به زور وادار کرد هوادار یک تیم باشد این یک موضوع عشقی است و هواداری یک تیم هویت شخصی برای یک فرد می‌سازد. باید این قسمت مردمی آن را جدا کنیم. 75 تا 80 درصد طرفدارهای فوتبال علاوه بر اینکه طرفدار تیم‌های خودشان هستند به صورت خاص هوادار این دو تیم هستند.

وی تصریح کرد: ولی این شعار خصوصی‌سازی اگر کسی مبانی حضور در بورس را بداند و چیزی که من می‌دانم این دو تیم حتی در فرابورس هم نمی‌توانند بروند. شرکت‌هایی که زیان انباشته و منجر به هر دوره مالی‌شان حدود 500 میلیارد تومان است، اگر بخواهند سهام‌شان را به بلوک‌های خرد تعیین کنند، اول باید تکلیف تراز نابسامانی مالی‌شان را اصلاح کنند و این خصوصی‌سازی شعاری بیش نیست.

آذری در رابطه حمایت مسئولان، نمایندگان مجلس از این دو تیم و اینکه  چقدر این حمایت‌ها باعث ایجاد حواشی بین هواداران کرده است، اظهار داشت: من کلی بحث می‌‌کنم در تمام دنیا این خصیصه وجود دارد که ورزش می‌تواند سکوی پرشی باشد و می‌تواند سکوی سقوط هم باشد و هر چقدر هم تحصیلات مرتبط با ورزش داشته باشد اعتبارش به یک توپ فوتبال و خط هفت سانتی بستگی دارد. اگر رد شد که موفق می‌شود اگر نه آبروریزی می‌شود. حضور این مسؤولین در باشگاه استقلال و پرسپولیس از آنجایی شروع می‌شود که وقتی نزدیک انتخابات می‌شویم، از ظرفیت‌های هواداری استفاده می‌شود و حضورها جهت‌دار می‌‌شود. من نمایندگان مجلس را نمی‌گویم، هر کسی تلاش می‌کند آدم خودش را در باشگاه بگذارد. آنها به دنبال مزایایی هستند که این مزایا را تعداد هواداران باشگاه‌ها مشخص می‌کند. می‌توانیم بگوییم گرایش مسؤولین به این دو باشگاه بیشتر است به خاطر هواداران‌شان.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.