خاموشی: انقلاب اسلامی با پرچم اباعبدالله عجین شده است/ هیئت‌ها وجهه ولایت‌پذیری را محکم بگیرند


رئیس سازمان اوقاف گفت: تقاضایم این است که قدرت کلام و ضریب نفودتان را برای انقلاب به خرج دهید. هیئت‌ها وجه ولایت‌پذیری را محکم بگیرند و بدون اغماض، دفاع جانانه از کلام رهبری داشته باشند.

8/17/2020 7:44:23 AM
کد خبر: 4667

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هماهنگی ویژه محرم که با حضور مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) ظهر روز یکشنبه 26 مرداد در ساختمان مهر این سازمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم گفت: هویت دینی و ملی‌مان با اهل‌بیت (ع) و امامزادگان گره خورده است. امروز اصلی‌ترین زائران کربلا ایرانی‌ها هستند و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها چه محبتی به اهل‌بیت (ع) دارند و خواهند داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما با پرچم اباعبدالله (ع) عجین شده است،گفت: هما‌طور که اسلام محمدی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است، انقلاب اسلامی نیز حسینی‌البقاء است. ما با این هویت گره‌خورده‌ایم و ماندگار خواهیم ماند. مکتب ایثار و شهادت و پیام انقلاب اسلامی، مقابله با ظلم است. بی‌تعارف همه دنیا این را فهمیدند؛ از اسرائیل قداره‌کش تا آمریکای جنایتکار این را می‌دانند که مکتب اباعبدالله که اربعین نمونه‌ای از آن است، نخ تسبیح انقلاب‌های بر مدار اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: ساختار انقلاب اسلامی بر اساس نظریه ولایت فقیه است. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هرچه ستاد ملی کرونا درباره عزاداری محرم اعلام کرد، لازم‌الاجراء است. وجود شریف ایشان خودشان به طور خاص مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد و مردم نیز مراسم عزاداری را با شکوه‌تر از سال‌های گذشته اجرا می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف افزود: مردم ما فهیم‌اند و خودشان مراعات می‌کنند. به نظر می‌رسد امسال فرهیختگی و رشد نظام‌مندی که مد نظر رهبری است، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در اجرای مراسم عزاداری محرم گفت: اینکه فضای امامزاده‌ها در اختیار عزادارن قرار گیرد، این امکان را فراهم می‌کند که هیئت‌های مذهبی در این فضا‌ها مراسم‌شان را برگزار کنند. پشتیبانی باید از هیئت‌ها صورت گیرد. تقاضا داریم وجهه حسینی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما در نمایشگاه شمیم حسینی در سال گذشته، به هیئت‌های مذهبی کمک‌هایی داشتیم اما امسال به دلیل تأکید رهبر انقلاب درباره کمک مؤمنانه این را مدنظر قرار دادیم تا اقدامات اجتماعی را با کمک هیئت‌ها به سرانجام برسانیم. این به این معنا نیست که هیئت برگزار نمی‌شود بلکه در کنار روضه و عزاداری، توجه به نیازمندان نیز مورد اهتمام قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: رهبر انقلاب به تنهایی فرماندهی جبهه فرهنگی را بر عهده دارند. مادحین و وعاظ محترم باید همین مسیر را بپیمایند. در این ایام، جهت‌دهی بسیار مهم است.کسی نباید فقط لباس نقد به خودش بگیرد. تقاضایم این است که قدرت کلام و ضریب نفودتان را برای انقلاب به خرج دهید. هیئت‌ها وجه ولایت‌پذیری را محکم بگیرند و بدون اغماض، دفاع جانانه از کلام رهبری داشته باشند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.