معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی:

هجرت امام علی(ع) و امام رضا(ع) باعث حفظ دین و تأسیس حکومت شیعه شد


حجت الاسلام حریزاوی گفت: تشیع و حفظ دین منوط به دو هجرت امام علی(ع) از حجاز به عراق و هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و تأسیس حکومت شیعی است.

6/30/2020 8:05:11 AM
کد خبر: 4433

به گزارش سارنا به نقل از مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی (معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی) به مناسبت هفته کرامت مهمان میهان برنامه صبح‌وگفت‌وگو رادیو گفت‌وگو بود و در این برنامه با اشاره به نکته‌ای درباره کرامت امام رضا(ع) و هجرت ایشان به ایران و همچنین خواهرشان حضرت معصومه(س) گفت: ما معتقدیم تشیع و حفظ دین منوط به دو هجرت امام علی(ع) از حجاز به عراق و تأسیس حکومت دینی و مبارزات او با جریان‌های منحرف و هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و تأسیس حکومت شیعی است.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات ادامه داد: همه ما مدیون این هجرتیم و در موضوع جهاد هم یکی جهاد امام حسین(ع) در روز عاشورا و دیگری جهاد نهایی حضرت مهدی(عج) است.

حریزاوی یادآوری کرد: به جهت دینی که ما به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) داریم دهه کرامت باید به شیوه‌ دیگری باشد و تأثیر خاصی در زندگی ما داشته باشد.

وی افزود: حضرت معصومه(س) با حضورشان در قم نهاد علم و فقاهت را تأسیس کرد و علمای دین گرداگرد دختر دردانه موسی‌بن جعفر(ع) جمع شدند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات با اشاره به موضوع کرامت گفت: اگر «کرامت» بخواهد به فارسی ترجمه شود، کلمه یکسانی ندارد و نمی‌توانیم تک کلمه در ترجمه‌اش به کار بریم و در فارسی ترکیبی از بخشایش، بزرگی، توجه به دیگران و همدلی است؛ یعنی همزمان ممکن است ده مفهوم را در خود جای داده باشد.

حریزاوی بیان کرد: حالا ماییم و رزمایش مواسات و مشکلات اقتصادی برای قشری که جز یارانه چیز دیگری ندارند و مشاغلشان تعریف شده و گرفتار مسائل معیشتی هستند.

وی گفت: همان‌طور که رهبر عزیز فرمان دادند در ماه مبارک از نیمه شعبان تا عید فطر رزمایش و مواسات و همدلی به وجود آمد، برادرانه به داد فقرا رسیدند، انشاءالله کسانی که نذر دارند و به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتند و امسال برایشان مقدور نیست، نذرها را مدیریت و در اختیار فقرا قرار دهند.

سارا فرجی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.