با حکمی از سوی وزیر علوم؛

رئیس جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب شد


دکتر منصور غلامی روز یکشنبه با صدور حکمی، سید سروش قاضی نوری نائینی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را به عنوان رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب کرد.

7/19/2020 3:42:04 PM
کد خبر: 4514

دکتر منصور غلامی روز یکشنبه با صدور حکمی، سید سروش قاضی نوری نائینی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را به عنوان رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، وزیر علوم در این حکم با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به مثابه یکی از مهمترین مجموعه های پژوهشی فعال کشور در حوزه سیاست گذاری علم، فناوری و نوآوری نقشی مهم در تقویت نظام نوآوری کشور است، خاطر نشان کرد: امید است ضمن تحقق بخشیدن به ماموریت های مندرج در اساسنامه مرکز برای تحقیق و اجرا کردن برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی بر پایه قوانین سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب، همکاری برای تحقق اهداف مرتبط با سیاست گذاری علم، فناوری و نوآوری در نظام آموزش عالی کشور را برنامه‌ریزی کنید.

در ادامه این حکم آمده است: مرکز مذکور باید بازوی توانمند وزارت علوم در اموری همچون سیاست گذاری آینده‌پژوهی، مدیریت علم، فناوری، نوآوری و سیاست پژوهی در اجرای طرح های مهم و راهبردی کشور باشد. از این رو لازم است ضمن تعامل با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و نهادهای فعال و دستگاه‌های مسوول، فعالیت‌های مرکز با هماهنگی کامل و همکاری مستمر با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، رئیس قبلی این مرکز، دکتر وحید احمدی، مشاور وزیر علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود. دکتر وحید احمدی، رئیس پیشین این مرکز، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس است. او تا آذر ماه سال ۱۳۹۶ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بود و در زمانی که ریاست مرکز تحقیقات سیاست علمی را برعهده داشت، مشاور وزیر علوم نیز بود.

سید سروش قاضی نوری نایینی، دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. وی در سال ۱۳۹۵، مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بوده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.