روایت ظریف از گاف پامپئو در یک توئیت ضد ایرانی


وزیر امور خارجه ایران گاف همتای آمریکایی خودش را در پیامی که او ساعتی قبل‌تر در توئیتر منتشر کرده بود فاش کرد.

6/24/2020 8:16:20 AM
کد خبر: 4405

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به پیام توئیتری اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: «آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده‌ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند! #بی‌شرم»

اشاره ظریف از «برد یک طرفه» در این پیام توئیتری، به نقشه‌ای است که پامپئو به آن استناد کرده بود. آن نقشه، برد یک طرفه هواپیماهایی که پامپئو ادعا می‌کرد ایران اقدام به خریداری آنها خواهد کرد را نشان می‌دهد. 

وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر منقضی شود ایران قادر به خریداری جنگنده‌هایی مانند سوخو-۳۰ از روسیه و جی-۱۰ از چین خواهد بود. با این هواپیماهای به شدت مرگبار، اروپا و آسیا می‌تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.»

 

پامپئو در این پیام توئیتری به حداکثر محدوده پرواز جنگنده‌های روسی و چینی در یک مسیر تا زمانی که سوخت آنها تمام شود اشاره کرده و تلاش کرده از این طریق به ایران هراسی بپردازد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند. 

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان ۱۵ عضو شورای امنیت کرده است. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام کرده‌اند. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.