روحانی: امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم


رئیس‌جمهور گفت: امروز در بخش اعظمی از این محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم.

7/27/2020 7:05:58 PM
کد خبر: 4572

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز (دوشنبه، 6 مرداد 99) در نشست با تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی، اظهارداشت: اگر پتروشیمی و فولاد را نداشتیم میلیارد‌ها دلار باید مصرف می‌کردیم تا این منابع را به دست تولیدکنندگان برسانیم.

وی افزود: باید به سمت تولید محصولات تا انتهای زنجیره برای مصرف‌کننده نهایی برویم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در برخی از جاها باید زنجیره پائین دستی را آماده کنیم؛  امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم.

روحانی خطاب به تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، گفت: دولت به تعهداتش متعهد است، هر جا بین بنگاه و کشور دو راهی ایجاد شد، منافع کشور را در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: بازار سرمایه بهتر از بازار پولی است و رقم درشت‌تری به شما می‌دهد، مردم در سال 99 امیدوارتر باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید آب دریاها را به فلات قاره برسانیم، الحمدالله امسال سدهای فراوانی را به افتتاح رساندیم و تا آخر سال هم به افتتاح می‌رسانیم، تا اوایل سال آینده هم 9 سد علاوه بر آنچه قول داده بودیم، می‌سازیم.

روحانی با اشاره به دو برابر شدن تولید بنزین در دولت یازدهم، گفت: در این دولت 33 درصد محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن به 130 میلیون تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ما بخش عمده‌ای از گندم را قبلا خریداری می‌کردیم، اما الآن برای نیاز و نان مردم خودکفا شده‌ایم، ما 5 سال پی در پی در تولید گندم خودکفا هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این دو ساله و سه ماه، همه مردم و تولیدکنندگان در خط مقدم و صنعتگران فولاد و پتروشیمی نیز در خط جلویی  مبارزه بودند، تأکید کرد: صادرکنندگان محصولات پتروشیمی و فولاد، ارز خود را به موقع به کشور آوردند، مردم مطلع باشند اگر دولت می‌گوید در برابر تحریم می‌ایستم، منوط به کمک همه است.

روحانی ادامه داد: دو سال و سه ماه است که در شدیدترین شرایط تحریمی هستیم، آنها فکر می‌کردند پس از مدتی با آمریکایی‌ها تماس می‌گیریم، همانطور که گفتند، شماره تلفن دادیم، اما در این دو سال اخیر بیش از 23 بار از من تقاضای ملاقات برای مذاکره کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سفر نیویرک در سال 96، 8 بار از من تقاضای تماس کردند و در سال گذشته در سفر نیویورک تمام سران کشورهای غربی و اروپایی از ما خواستند مذاکره و ملاقات کنیم، ما دنبال نمایش نیستیم، دنبال حل مسئله هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در 14 میلیارد دلار برای جهش دوم در پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و 8 میلیارد هم برای جهش سوم  که سال 1403 به نتیجه می‌رسد، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: جلوگیری از خام‌فروشی ثروت جامعه را افزایش و اشتغال ایجاد می‌کند، وقتی یک محصول را خام عرضه می‌کنیم، ارزش کمتری دارد، اما امروز در پتروشیمی و فولاد از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه همه دست به دست هم دادیم و تحول بزرگ را در فولاد و پتروشیمی ایجاد کردیم، اظهارداشت: ما یک تحول بزرگ را در پتروشیمی و فولاد ایجاد کردیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: گاهی در روزنامه‌ها می‌نویسند دولت با اقداماتی که انجام می‌د‌هد، بدهی آن را دولت بعد، پرداخت کند، این جواب ندارد، زیرا وقتی ما به دولت آمدیم، بدهی زیادی را پرداخت کردیم و حالا هم دولت بعد بدهی را پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: ما در تولید کنسانتره، گُندله و آهن اسفنجی به دو برابر ظرفیت رسیدیم، هرچه تولید در قبل و پس از انقلاب و در دولت‌های گذشته بوده، در این هفت سال معادل تولیدات آنها تولید و کار شده که ارزشمند است.

وی خطاب به تولیدکنندگان صنعت فولاد، اضافه کرد: این کار شما و شرکت‌های بزرگ و جوان‌های تحصیلکرده و کار مدیران و کارگران است.

رئیس‌جمهور افزود: محصولات ما می‌تواند از نظر کیفیت با محصولات سطح جهان رقابت کند، صنعت پتروشیمی و فولاد ما، جزو صنایع پیشرفته دنیا است.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: طبیعی است که از لحاظ کیفیت اگر نتوانیم رقابت کنیم، نمی‌توانیم بازار پایداری را در اختیار داشته باشیم، خوشبختانه زنجیره ما در فولاد یک قدم جلوتر است، اما زنجیره در پتروشیمی باید یک قدم فراتر از آنچه تا امروز بوده، بردارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.