هاشمی‌طبا: اشکال قرارداد ویلموتس مربوط به امضا‌کنندگان آن است/ پول مفت را دادیم و رفت


رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: دخالت شرکت فرهنگی ایران- هلند غیر منطقی است، به آن‌ها چه ربطی دارد که به ورزش و فوتبال مربی معرفی کنند؟

6/8/2020 11:26:10 AM
کد خبر: 4266

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص قرارداد مارک ویلموتس و ورود مجلس به این ماجرا اظهار داشت: من اطلاع دقیقی ندارم اما از مواردی که عنوان شده احساس می‌کنم این ماجرا روند خوبی نداشته است و بر اساس مطالبی که خواندم این قرارداد معقول نیست. 

وی در مورد اینکه این قرارداد، سفارشی از سوی شرکت فرهنگی ایران- هلند است،‌ عنوان کرد: این مسئله توجیه قراردادی که مهدی تاج آن را بسته، نمی‌کند. به نظرم این معرفی غیرطبیعی است اما وزیر ورزش نوشته بود بررسی کنید، نگفته بود انجام دهید. قرارداد هر اشکالی که داشته باشد مربوط به امضا کننده است. در کل پول مفتی را دادیم و رفت، آدمی که یک قران فوتبال بلد نیست نباید چنین پولی را بگیرد.

رئیس اسبق تربیت بدنی کشور در مورد دخالت شرکت فرهنگی ایران- هلند در بحث تخصصی فوتبال تصریح کرد: این مسئله غیر منطقی است. به آن‌ها چه ربطی دارد که به ورزش و فوتبال مربی معرفی کنند؟ اما به هر حال نمی‌توان گفت چون وزیر گفته بررسی کنید مقصر است. اگر این قرارداد ایرادی دارد، مشکل از آن کسی است که رفته و این قرارداد را نوشته، مگر اینکه بحث دیگری مطرح باشد و ظاهر آن چیز دیگری باشد.

هاشمی‌طبا در مورد اینکه مسعود سلطانی‌فر هم اعلام کرده مسئولیت عقد قرارداد بر عهده فدراسیون فوتبال است، گفت: بله همین طور است. در قانون اگر یک نفر به فردی بگوید برو و شخصی را بکش، دستور دهنده مقصر نیست. آن کسی که مرتکب قتل شده، مقصر است. حتی اگر وزیر هم دستور داده بود و فدراسیون عمل کرده بود در اینجا وزیر معاون می‌شود اما مجرم اصلی کسی است که کار را انجام داده چون او عقل و اراده دارد و می‌توانست این کار را نکند.

وی در مورد لزوم ورود نهادهای نظارتی به این ماجرا، ‌تصریح کرد: ‌نهادهای نظارتی مانند بازرسی کل کشور نه تنها به این قرارداد بلکه خیلی از موارد دیگر باید وارد شوند. این وظیفه آن‌هاست که بررسی و موارد مشکوک را پیدا کنند. 

رئیس اسبق تربیت بدنی در خصوص اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرده تبانی و فساد در این پرونده برای آنها محرز شده، گفت:‌ اگر برایشان محرز شده باید گزارش تهیه کنند و به قوه قضائیه بفرستند تا مجرم مجازات شود.

هاشمی‌طبا در مورد اینکه آبروی ایران با این قرارداد دچار لطمه و آسیب شده، اظهار داشت: آبروی ما خیلی وقت است در فیفا رفته، قرارداد ویلموتس یک مورد است. آبروی ما دائما بر اثر اقدامات مدیران محترم باشگاه و فدراسیون فوتبال رفته است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.