بازگشت بازار طی هفته آینده


مدیرعامل کارگزاری بانک ملت گفت: با توجه به اخبار مثبتی که درباره سهم‌های مختلف منتشر خواهد شد بازار طی یک هفته آینده به روال نرمال باز خواهد گشت.

9/8/2020 12:26:18 PM
کد خبر: 4785

به گزارش سارنا به نقل از بورس نیوز، مهدی ستارپور در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: اوراق "اختیار فروش" تضمین خوبی است تا خیال سهامداران تا حدودی راحت شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت با بیان اینکه این ابزار می‌تواند به بازگشت بازار به وضعیت نرمال کمک کند، افزود: البته این ابزار کمی تخصصی بوده و بسیاری از سهامداران اطلاعی از آن ندارند و باید درباره آن اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: به دلیل ناشناخته بودن این ابزار برای سهامداران، کمی زمان برای استفاده از آن نیاز است و شاید در کوتاه مدت پاسخگو نباشد.

ستارپور با بیان اینکه طبیعی است که در برخی اوقات دخالت حمایتی از بازار صورت بگیرد، این کار در سایر کشور‌ها نیز صورت می‌گیرد تا سهامداران متضرر نشوند، بیان کرد: اگر شاخص بازار روزی چند هزار واحد مثبت و نگه داشته می‌شد بسیار مناسب بود تا به یکباره ریزش نداشته باشد و موجب ترس سهامداران نشود.

وی تصریح کرد: بازار روز گذشته در حال نرمال شدن بود که به دلیل نامعلومی روند معکوس شد و اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت درباره انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت، خاطرنشان کرد: احتمالا محاسباتی پشت این تصمیم گیری بوده که این حجم از نقدینگی می‌تواند از بازار حمایت کند در غیر این صورت اگر همه منابع را برای حمایت از بورس بخواهیم بکار بگیریم منطقی نخواهد بود.

وی درباره حمایت‌هایی که تاکنون از بازار صورت گرفته است، تصریح کرد: مسئله مهم این است که در تصمیم گیری اطلاعات دقیقی از تخمین بازار نداریم و دلیل اینگونه عملکرد نامشخص است و همه از هم در حال انتقاد کردن هستند.

ستارپور تاکید کرد: باید تحلیل‌های بیشتری از بازار صورت گیرد تا حمایت‌ها به صورت علمی‌تر و فنی‌تر انجام شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک ملت گفت: روند آینده بازار قطعا مثبت خواهد بود و عبور کردن از این بحران‌ها جزو ذات بازار است و رشد همیشگی بازار اصلا درست نیست و ترسناک است.

وی افزود: با توجه به اخبار مثبتی که درباره سهم‌های مختلف در حال تهیه بوده و منتشر خواهد شد بازار طی یک هفته آینده به روال نرمال باز خواهد گشت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.