رسانه اسرائیلی: نتانیاهو به دنبال باج گیری از بن سلمان است


نتانیاهو قصد دارد با پیش کشیدن مسئله فلسطینیان از بن سلمان باج گیری کند.

12/26/2022 8:54:49 AM
کد خبر: 10012

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در شماره امروز یکشنبه خود در تحلیلی به گفتگوی‌های اخیر سه جانبه اسرائیل، ایالات متحده و عربستان سعودی اشاره و فاش کرد، بنیامین نتانیاهو قصد دارد با پیش کشیدن مسئله عدم الحاق کرانه باختری به نحوی سعودی‌ها را مجبور به علنی کردن روابط با اسرائیل در مقابل عدم الحاق کرانه باختری کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، اخیرا مذاکرات سه جانبه‌ای در رابطه با عادی سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو در حال انجام است که در صورت به سرانجام رسیدن، محمد بن سلمان رهبر پنجمین کشور عربی خواهد بود که در چارچوب توافق ابراهیم به جرگه علنی کنندگان روابط با اسرائیل خواهد پیوست.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: چهار کشور قبلی یعنی امارات متحده عربی،  بحرین، مغرب و سودان، حاضر شدند در مقابل توقف احداث شهرک‌های مهاجر پذیر در کرانه باختری توافق ابراهیم را امضا کنند.

تل‌آویو در حالی این تعهد را به اعراب داده است که نتانیاهو در سوی دیگر به اعضای ائتلاف خود قول داده است، سیاست‌های الحاق کرانه باختری را اجرا و توسعه دهد.

نتانیاهو که همچنان درتکاپوی تکمیل کابینه خویش است در گفتگویی با وبسایت جویش انسایدر، که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد، امیدوار است به زودی به سازش با سعودی‌ها دست پیدا کند و همانطور که کشورهای دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس مانند امارات متحده عربی و بحرین سازش انجام گرفته، سعودی‌ها هم به این روند بپیوندند.

وی تاکید کرد تحقق سازش با عربستان به معنای پایان دادن به کشمکش عربی ـ اسرائیلی خواهد بود.

گفتنی است اظهارات و تحلیل منابع مختلف صهیونیستی در حالی منتشر می‌شوند که پیش از این نیز اعلام شده بود، محمد بن سلمان آمادگی کاملی برای سازش با رژیم صهیونیستی داشته اما با توجه به اینکه ریاض پدرخوانده ابتکار عمل عربی اعلام شده در نشست 2002 دانسته و به دنبال راهی برای خروج آبرومندانه از آن بدون خدشه وارد شدن به ژست منطقه‌ای‌اش است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.