تولید ماهانه ۱۵محصول نانویی در کشور/ سبد نانویی هر روز پربارتر


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: محصولات نانو روز به روز در حال افزایش است و بر اساس آماری که داریم ماهانه ۱۲ تا ۱۵ محصول نانو توسط شرکتهای دانش بنیان تولید می شود.

2/2/2019 12:03:04 PM
کد خبر: 1002

به گزارش سارنا، دکتر سعید سرکار در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه همواره تولید محصولات نانو رو به افزایش است، اظهار کرد: کشور ما در ابتدای انقلاب محصول نانویی نداشت و تولیدات در این زمینه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه محصولات نانو از همان ابتدا با تمرکز در طراحی و ساخت تجهیزات نانویی به تولید رسیده اند، بیان کرد: در زمان انقلاب، ایران رتبه ای در سطح دنیا نداشت و ما از رتبه ۵۷ دنیا شروع کردیم که مربوط به ۲۰۰۱ میلادی بوده است.

سرکار در خصوص میزان تولید محصولات نانو در کشور گفت: در حال حاضر تقریبا به صورت ماهانه  ۱۲ تا ۱۵ محصول جدید به سبد محصولات نانو اضافه می شود که همه این محصولات با تایید ستاد نانو هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به میزان تولید مقاله و جایگاه ایران نسبت به قبل از انقلاب گفت: در سال ۲۰۰۱، کلا ۱۰ مقاله از کشور ما در زمینه فناوری نانو تولید شده  اما اکنون در جایگاهی هستیم که روزی ۱۰ مقاله از محققان ایرانی داریم و این  قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه میزان تولید مقاله و تولید محصولات یک انفجار علمی در حوزه نانو بوده است، بیان کرد: همه  محصولاتی که در زمینه نانو به تولید می رسند در حوزه های آب، دارو، ساختمان، نساجی، خودرو، پوشاک، ابزار آموزشی، کالاهای صنعتی، خدمات صنعتی و ... هستند.

وی با بیان اینکه تمام محصولاتی که در حوزه نانو به تولید می رسند در شرکتهای دانش بنیان یر نظر ستاد توسه فناوری نانو هستند، گفت: سرعت پیشرفت در توسعه نانوی کشور زیاد است.

وی تاکید کرد: محصولات نانو ماه به ماه به سبد نانو اضافه شده و به بازار وارد می شود

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه نیروی انسانی قوی،  فندانسیون حرکت در مسیر های علمی است، بیان کرد: تمرکز ما روی توسعه منابع انسانی بود تا منابع انسانی متخصص به خوبی تربیت شود؛ با تربیت نیروی انسانی قوی، توسعه علمی، توسعه فناوری، توسعه محصول و رسوخ در صنعت دیده می شود؛ همچنین طی آن توسعه صنعتی بازار اتفاق می افتد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون باید بتوانیم راهی برای بازار بین المللی باز کنیم و وارد عرصه فروش بین المللی شویم که تا حدودی این موضوع هم اتفاق افتاده است و به ۴۰ کشور دنیا صادرات داریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در حال حاضر ستاد توسعه فناوری نانو سیر تکاملی طی کرده است، عنوان کرد: ستاد چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی این مسیر را طی کرده و رتبه چهارم را در دنیا بعد از چین، امریکا و هند بدست آورده است.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، ایران در زمینه نانو بالاتر از تمام کشورهای اروپایی قرار گرفته در صورتیکه سایر کشورها سرمایه های هنگفتی روی نانو داشته اند.

سرکار تاکید کرد: ایران نسبت به سایر کشورها سرمایه گذاری کمتری روی نانو داشته ولی به پیشرفت های خوبی رسیده است.

وی افزود: ما اکنون بیش از ۳۰ هزار نیروی متخصص در سطح کارشناسی ارشد داریم.

وی گفت: امیدوار هستیم که صادرات ما به کشورها روز به روز بیشتر شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.