طی یک سال گذشته محقق شد؛

رشد ۱۰۰ درصدی اختصاص شاپا به نشریات ایرانی توسط کتابخانه ملّی


مرکز ملّی شاپا مسئول تخصیص ISSN (شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها) از تخصیص ۱۱۰۰ شماره استاندارد بین المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان سال ۱۴۰۱، به نشریات ایرانی خبر داد.

1/1/2023 3:07:16 PM
کد خبر: 10059

به گزارش سارنا به نقل از مهر، مسئول تخصیص ISSN (شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها برای نشریات ایرانی) با استناد به گزارش مرکز ملّی شاپا، از تخصیص یک هزار و ۱۰۰ شماره استاندارد بین المللی پیایندها از مهرماه سال گذشته تا آبان سال ۱۴۰۱ به نشریات ایرانی خبر داد که از این میزان، تعداد ۵۰۶ عنوان نشریه جاری شامل ۴۱۳ عنوان نشریه الکترونیکی و ۹۳ عنوان نشریه چاپی بوده است. این عدد مبیّن رشد ۱۰۰ درصدی تخصیص ISSN نسبت به سال گذشته است.

طبق رویه جاری مرکز بین‌المللی ISSN ، مراکز عضو شبکه ISSN باید گزارش سالانه فعالیت‌های خود را به مرکز بین‌المللی ISSN ارائه کنند. بر این اساس مرکز ملّی شاپا نیز گزارش سالانه خود را به مرکز بین‌المللیISSN ارسال کرد.

بر اساس سیاست سال‌های اخیر این مرکز مبنی بر تخصیص ISSN به نشریات قدیمی، به ۴۸۱ عنوان از نشریات قدیمی موجود در مخزن نشریات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران ISSN تخصیص داده شده است که این نشریات شامل ۳۲۰ عنوان نشریه عمومی و ۱۶۱ عنوان نشریه تخصصی می‌شود.

همچنین مرکز ملّی شاپا در دیگر فعالیت‌های مرکز بین‌المللی ISSN مانند جلسات تدوین دستنامه مرکز بین‌المللی ISSN ، جلسات تدوین ایزو ۳۲۹۷ و جلسات هیأت مدیره ISSN نیز به صورت مستمرّ مشارکت و حضور فعال دارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.