دام بهائیت برای کودکان و نوجوانان در مهدهای کودک


در ایران اگرچه ظاهراً موسسات آموزش بهایی پایگاه مشخصی ندارند، اما در مهدهای کودک خانگی و بدون مجوز خانواده‌هایی را که از ماهیت اصلی این فرقه یا بهایی بودن کادر آموزشی بی‌خبرند، به دام انداخته و اهداف خود را پیش‌می‌برند.

1/9/2023 9:05:57 AM
کد خبر: 10126

به گزارش سارنا به نقل از فارس، مجله روشنا در شماره ۹۳ و ۹۴ خود می‌نویسد: نفوذ فرهنگی یکی از جنبه‌های مهمی است که نفوذکنندگان ضمن آن در مبانی ارزشی، اعتقادی و هویتی رخنه و اختلال ایجاد می‌کنند؛ تا جایی که بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را با خود همراه سازند. درباره اهمیت این نفوذ مقام معظم رهبری چنین تصریح کرده‌اند: «پیچیده‌ترین نوع نفوذ را می‌توان نفوذ فرهنگی دانست. نفوذ فرهنگی مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده است که دشمنان انقلاب اسلامی با اهداف دگرگونی هویت فرهنگی، تغییر اراده و باورها و تبدیل ارزش‌ها و الگوهای رفتاری به وجود می‌آورند.

بهائیت، ظاهری فریبنده و باطنی ترسناک

فرقه‌ها عاملان موثری برای نفوذ در زمینه‌های فرهنگی هستند که بعضاً دستمایه کشورهای استعمارگر نیز قرار می‌گیرند. یکی از این جریان‌ها بهائیت است که در راستای اهدافش نقشه‌ها و برنامه‌های چندین و چندساله زیادی تنظیم می‌کند. اگرچه بهائیان می‌کوشند خود را فرقه‌ مذهبی نشان داده و دلیل برخورد با عاملان بهایی را تفاوت در مذهب و اعتقادات جلوه دهند؛ لیکن مداقه در دستورالعمل‌های صادره از مرکز اصلی بهائیت و عملکرد بهائیان بیانگر حقیقتی متفاوت است. اسناد و مدارک متعددی از نصوص سردمداران بهایی نشان می‌دهد که هدف نهایی بهائیت، تشکیل جامعه مذهبی و به دست گرفتن حکومت مادی و معنوی در دنیاست هدفی که این تشکیلات برای رسیدن به آن نقشه بلندمدت چیده است.

ورود جدی به فاز تأثیرگذاری فکری و ذهنی بر کودکان و نوجوانان

تبلیغ، اساس بهائیت و مهم‌ترین وظیفه هر فرد بهایی است که شیوه‌های مختلفی برای انجام آن به بهائیان آموزش داده می‌شود. در سِری جدید نقشه‌های تشکیلات بهائیت برای ایجاد تغییرات فرهنگی در راستای سیاست‌گذاری‌های خود به طور وسیعی در حوزه آموزش متمرکز شده است، البته این تشکیلات از ابتدا برای تربیت نسلی مطیع، تلاش زیادی صرف طراحی و اجرای برنامه‌های دقیق و منظم آموزشی برای کودکان و نوجوانان کرده است، برنامه‌هایی با هدف آموزش و درونی‌سازی تفکرات بهایی در ضمیر ناخودآگاه کودکان، اما در برنامه‌های جدید گسترش مشهودی در دامنه فعالیت‌هایشان به چشم می‌خورد.

اعتراف بهائیان

هدف اولیه سوق دادن کودکان و خانواده‌هایشان به سمت تفکر بهایی است. در پیام‌ها طوری عنوان شده است که حتی اگر امکان مطالعه و معرفی مستقیم بهائیت ممکن نبود، مخاطبان را که همانا خردسالان و والدینشان هستند به ادامه مطالعات بهایی «علاقه‌مند» سازند: «موسسه آموزشی وسیله‌ای بی‌نظیر برای آشنایی سیستماتیک نفوس بی‌شمار با چشمه حیات بخش آثار این امر اعظم بهائیت و معانی بیکران کلمةالله است، یکی از نشانه‌های قوی کارآیی یک موسسه آموزشی ایجاد عطش در شرکت‌کنندگان برای ادامه مطالعه امر حضرت بهاءالله می‌باشد چه به صورت انفرادی و چه جمعی، چه در فضای رسمی ایجاد شده توسط موسسات بهایی و چه به صورت غیر رسمی.( پیام مرکز اصلی فرقه به کنفرانس هیأت‌های مشاورین قاره‌ای ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱)». «مسئولیت شما شامل پیشبرد تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، تعالی جوانان و تقویت الگوی حیات خانواده می‌باشد الگوی که موجب ترقی نسل‌های متوالی از نفوس فداکار و مومنین وفادار به حضرت بهاءالله خواهد شد. (پیام مرکز اصلی فرقه خطاب به اعضای هیأت معاونت در سرتاسر جهان ۳ ژانویه ۲۰۲۲)»

در ایران هم اگرچه ظاهراً موسسات آموزش بهایی پایگاه مشخصی ندارند اما در مهدکودک‌های خانگی و بدون مجوز خانواده‌هایی را که از ماهیت اصلی این فرقه یا بهایی بودن کادر آموزشی بی‌خبرند به دام انداخته و اهداف خود را پیش‌می‌برند. بعضاً در کلاس‌های هنری و موسیقی نیز شاهد فعالیت بسیار عناصر این تشکیلات هستیم. 

در ظاهر از صلح و برابری در می‌زنند و با ایجاد فضای مفرح کودکان را جذب برنامه‌هایشان می‌کنندحال آنکه  تمام این کارها جزئی از نقشه اصلی‌شان برای تسلط بر کشور، حذف هر عقیده‌ای غیر از بهائیت و به زانو درآوردن دولت‌هاست. در مهدکودک‌های بهایی یا کلاس‌های مربیان این فرقه طوری وانمود می‌شود که گویی نباید از عقاید دینی دم زد و هر سلیقه‌ای جایگاه والایی دارد اما هیچ وقت بیان می‌شود که سردمداران و بنیانگذار ان بهایی دستور داده‌اند هرگز نباید کودکان را به آموزشگاه‌های غیر بهایی فرستاد بنابراین این کرنش و صلح‌طلبی ظاهری، ربطی به منویات بهائیان ندارد و بیشتر از روی ضعف است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.