روسیه: همکاری بین مسکو و آسیا «کابوس سیاسی» غرب است


معاون وزیر امور خارجه روسیه از توسعه همکاری ها بین این کشور و آسیا به عنوان کابوس سیاسی اقتصادی غرب یاد کرد.

1/10/2023 9:30:50 AM
کد خبر: 10140

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از روسیا الیوم، «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه توسعه روابط بین این کشور و کشورهای آسیایی را کابوس سیاسی- اقتصادی برای غرب برشمرد.

بر اساس این گزارش، این دیپلمات روس گفت: کابوس سیاسی و اقتصادی غرب به عنوان بخشی از خط راهبردی ضد روسی آنها بدون در نظر گرفتن اینکه این موضوع درپی عملیات نظامی روسیه در اوکراین اجرا می‌شود یا انگیزه‌های پنهان دیگری دارد، توسعه روابط ما با کشورهای آسیا است.

وی همچنین افزود که دنیای نوین نمی‌خواهد از قواعد بازی که غرب تحمیل می‌کند، پیروی کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال گفت که کشورهای آسیایی بر اساس رفاه و شکوفایی ملت‌های خود و نه رقابت ژئوپلتیک به پیش می‌روند.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «کین گانگ» (Qin Gang) همتای چینی وی که به تازگی در این سِمت منصوب شده است، روز دوشنبه گفتگوی تلفنی داشتند.

به گزارش شینهوا، وزیر خارجه چین در این گفتگو گفت که تحت هدایت راهبردی سران دو کشور، مشارکت راهبردی جامع میان چین و روسیه برای هماهنگی در دوره جدید باعث حفظ و توسعه روابط در سطح بالا میان مسکو و پکن شده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با این رایزنی تلفنی اعلام کرد: دیپلمات‌های ارشد دو کشور با بررسی شماری از مسائل مهم در چارچوب‌های دوجانبه، جهانی و منطقه‌ای، سیاست آمریکا و هم پیمانانش برای سلطه جویی در امور جهانی و اختلاف افکنی میان روسیه و چین و تلاش‌های غرب برای محدود کردن پیشرفت ۲ کشور با اعمال تحریم‌ها را محکوم کرده و آن را غیرقانونی و غیرقابل قبول توصیف کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.