جنگ لفظی و تبادل اتهامات در اراضی اشغالی/ درخواست برای بازداشت گانتس و لاپید


جنگ لفظی شدیدی بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون این رژیم درگرفته است و در عین حال یک نماینده اسرائیلی خواستار بازداشت بنی گانتس و یائیر لاپید شده است.

1/11/2023 9:18:02 AM
کد خبر: 10150

جنگ لفظی شدیدی بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون این رژیم درگرفته است و در عین حال یک نماینده اسرائیلی خواستار بازداشت بنی گانتس و یائیر لاپید شده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اختلافات سیاسی بین دولت و مخالفان اسرائیل و تبادل اتهامات بین دو طرف در سایه تظاهرات هزاران شهرک نشین علیه دولت تندروی بی بی (نتانیاهو) گزارش می‌دهند.

در سایه اعتراضات مردمی گسترده اخیر در اراضی اشغالی هر دو طرف یکدیگر را مسؤول وقوع جنگ داخلی می‌دانند.

در جدیدترین حمله رسانه‌ای، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون این رژیم را مورد حمله قرار داد و توییت کرد: اسرائیل دولتی دموکرات است که در آن رهبر مخالفان بازداشت نمی‌شود.

او اضافه کرد: در این چنین دولت دموکراتیکی نخست‌وزیر، "نازی‌" خطاب نمی‌شود و مردم به نافرمانی مدنی یا انجام اغتششات و خشونت تحریک نمی‌شوند.

این توییت‌های نتانیاهو در پی آن بود که یائیر لاپید در یک توییت جدید ضمن حمله شدید به نتانیاهو توضیح داد دموکراسی در یک روز فرو ریخت.

در عین حال یکی از نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) و اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، روز سه‌شنبه خواستار بازداشت یائیر لاپید و بنی‌ گانتس، وزیر جنگ سابق به اتهام «خیانت به میهن» شد.

تسویکا فوگل، از حزب قدرت یهود به ریاست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی این مساله را مطرح کرد.

فوگل درباره اعتراضات مردمی در مخالفت با تغییرات دولت در سیستم قضایی این رژیم گفت، لاپید و گانتس (عضو کنست از حزب چپ‌گرای مرتز) یائیر گولان نماینده حزب مرتز و موشه یعالون، وزیر جنگ اسبق باید بازداشت شوند.

او گفت: در حال حاضر این چهار نفر از خطرناک‌ترین افراد در اسرائیل و به دنبال جنگ هستند. اگر خواستار تظاهرات هستند این حق آنهاست اما از شیوه جنگ صحبت می‌کنند به نظر من این خیانت به سرزمین و دلیل کافی برای بازداشت‌شان است.

این نماینده همچنین این چهار تن را به تحریک مردم به آشوب و اغتشاش، متهم کرد که نتایج انتخابات نوامبر را به رسمیت نمی‌شناسند و در تلاش به بیرون کشیدن مردم به خیابان‌ها هستند.

لاپید نیز در پاسخ به این اظهارات توییت کرد:‌ روشن است این اتفاق خواهد افتاد. دولت در «کشوری غیردموکرات» دائما تهدید به بازداشت رهبران مخالفان می‌کند.

گانتس جدیدا گفته بود،‌ مسؤولیت جنگ داخلی در اسرائیل بر عهده بن گویر است.

الموگ کوهن،‌ یک مسؤول اسرائیلی نیز به شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت، اگر لاپید و گانتس دست از تحریک،‌ اختلاف  و تقسیم و تمایل به ریخته شدن خون در خیابان برندارند، بازداشت خواهند شد.

گانتس نیز در پاسخ به این حرف مستقیما به نتانیاهو گفته است: اسرائیل نیاز به توافق گسترده دارد نه ادامه اختلاف، تقسیم و تحریک و برخورد.

او همچنین به نتانیاهو گفت: کارهای تو علیه حقوق فردی و اصول اساسی اسرائیل است. حمله به تظاهرکنندگان و اظهارات تند باید محکوم شود.باید برای وحدت و کنار گذاشتن اختلافات تلاش شود، نه اینکه به اختلافات دامن زده شود.

روز سه‌شنبه نیز یائیر گولان، عضو کنست از حزب چپ گرای مرتز در توییتی خواهان نافرمانی مدنی در اعتراض به سیاست دولت بنیامین نتانیاهو شد.

گولان خواهان نافرمانی مدنی کامل در اسرائیل با بستن خیابان‌ها و مغازه‌ها و تظاهرات طی روزها و هفته‌ها برای سرنگونی دولت نتانیاهو شد که یک "دولت فاسد، خبیث و شرور است".

گولان که یک ژنرال سابق ارتش و معاون سابق وزیر اقتصاد است، گفت که دولت نتانیاهو یک دولت فاسد است و حریدی‌های تندرو نیز اموال اسرائیلی‌ها را به دست می‌آورند و بدون بازدارندگی، هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند. وی خواهان مبارزه با آن دولت و بسنده نکردن به تظاهرات روزهای شنبه شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.