ویژگی‌های اولیای الهی در برخورد با دیگران


آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: "اولیاء‌الله" افرادی هستند که دوستی آنها با افراد دیگر در راستای تحقق دوستی با خداوند است.

2/4/2019 9:19:51 AM
کد خبر: 1018

به گزارش سارنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، جمعی از فرماندهان و نیروهای یگان‌های ویژه ناجا  با آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دیدار کردند.

آیت‌الله محمدی ری شهری در این دیدار گفت: شخصیت بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) سبب وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 شد و مردم سرنوشت کشور خود را پس از سال‌ها  به دست گرفتند و امیدوارم همه ما با عمل به وظیفه خویش، زمینه اتصال انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) فراهم آوریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین کسی که در تاریخ اسلام، نیرو و سپاه مخصوص و یگان ویژه تشکیل داد، امیرمومنان حضرت علی (ع) بود که این یکی از ابتکارات آنحضرت به شمار می‌رود، که در دوران کمتر از  5 سال حکومت پر برکت خود، سپاهی با عنوان «شرطه‌الخمیس» تشکیل داد و در تاریخ تعداد این نیروی نظامی حدود پنج تا شش هزار نفر ذکر شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: در سپاه «شرطه‌الخمیس» افراد از بهترین، فداکارترین، سالم ترین، وفادارترین و شاخص‌ترین یاران از نظر نظامی بودند که اصحاب شاخص امیرمومنان(ع)، از جمله سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، میثم تمار، حبیب بن مظاهر، محمد ابن ابوبکر و بسیاری دیگر در میان ایشان حضور داشتند و پیامبراکرم(ص) نیز پیش از این در فرمایشی از تشکیل این سپاه خبر داده بودند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آیه «أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ»، گفت: پیامبر اکرم(ص) در تبیین این آیه شریفه می‌فرماید، "اولیاء‌الله" افرادی هستند که دوستیشان با افراد دیگر در راستای تحقق دوستی با خداوند، ارتباط برقرار می‌کنند که این خصوصیت باید در زندگی همه ما جریان داشته باشد؛ بنابراین این خصوصیت باید سر لوحه تمامی مسئولان و مدافعان نظام اسلامی باشد زیرا وقتی افراد روابطشان مبتنی برکسب رضای خداوند بود، جامعه و نظام اسلامی رنگ و بوی الهی به خود می گیرد.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: یکی از خصوصیات بارز امام خمینی(ره)، تکیه و اعتماد بر خداوند بود؛ در جریان‌های انقلاب اسلامی و بحران‌ها، امام خمینی(ره) با اطمینان قلبی و تکیه بر خداوند متعال با مسائل روبرو می‌شدند و این از ویژگی‌های اولیاء الهی است که با اتّکا بر خداوند و اعتماد بر او احساس بی‌نیازی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برخورد یگان‌های ویژه و مسئولین امر باید به گونه‌ای باشد که حتی دشمنان، الهی بودن ایشان را احساس کنند تا اگر زمینه اصلاح در دشمن وجود داشت، رفتار این نیروها مؤثر واقع شده و مخالفان به راه حق درآیند.

آیت الله محمدی ری‌شهری گفت: مدافعان نظام اسلامی باید با رفتار خود زمینه دفع حداقلی و جذب حداکثری را فراهم آورند که این موضوع از تأکیدات مقام معظم رهبری در بیاناتشان است و این امر باید سر مشق همه مسئولان، نیروها و نهادهای انقلاب اسلامی قرار گیرد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: در برخوردهای امنیتی باید تا حد امکان از رفتارهای تند اجتناب کرد، حضرت امام (ره) نیز در مسائل مختلف تا جایی که وهن اسلام و نظام پیش نیاید، دستور به مدارا می‌دادند؛ در حالی که ایشان به تمامی جوانب امور آگاهی کامل داشتند و بسیار هوشمندانه قضایا را رهبری می‌کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان اظهار کرد: نیروهای نظامی و امنیتی باید در همه حال با هوشیاری کامل از دشمن پرهیز کنند، زیرا دشمنان با توجه به توطئه‌هایی که در ذهن خود می‌پرورانند همیشه در کمین هستند تا به این سرمایه ‌ارزشمند یعنی نظام اسلامی لطمه بزنند.

منبع: تسنیم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.