زلفی‌گل: دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش جدا نمی‌شود/ الحاق تمام دانشگاه‌ها به وزارت علوم


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از قرار گرفتن تمام دانشگاه‌های نهادهای مختلف اجرایی زیر نظر وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش جدا نشده و همچنان زیرنظر این وزارتخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

1/16/2023 11:25:55 AM
کد خبر: 10186

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمد علی زلفی‌گل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر قرار گرفتن تمام دانشگاه‌های نهادهای مختلف اجرایی زیر نظر وزارت علوم اظهار داشت: مصوبه اساسنامه این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و اگر قرار باشد هر تغییر دیگری صورت بگیرد، باید به طور مجدد در این شورا مطرح و به تصویب برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مدیریت و شیوه جذب هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه همچنان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می‌ماند اما نظارت جذب اعضای هیئت علمی با وزارت علوم است.

وی از اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی و یاوران علمی خبر داد و تصریح کرد: طرح استادمحوری نیز به منظور شناسایی و جذب استعدادهای درخشان اجرایی می‌شود.

زلفی‌گل بیان کرد: اگر اساتید دانشگاه‌ها طرح‌هایی داشته باشند که آن طرح‌ها برمبنای نیازهای جامعه باشد و این نیازها در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) ثبت شده‌ باشد، می‌توانند معادل ظرفیت دانشگاه خود برای مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد دانشجوی استعدادهای درخشان را جذب کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آخرین وضعیت طرح پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در وزارت علوم پرداخت و افزود: در صددیم که از بخش‌هایی از جمله صندوق علوم تحقیقات، پرداخت شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.