اعتصاب سراسری در فرانسه توزیع سوخت در این کشور را مختل کرد


اعتصاب در فرانسه عمده‌فروشی بنزین و گازوئیل از سه پالایشگاه تحت مدیریت شرکت توتال انرژی را در روز پنجشنبه مختل کرد.

1/21/2023 8:55:44 AM
کد خبر: 10235

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از اویل پرایس، اعتصاب در فرانسه عمده‌فروشی سوخت از سه پالایشگاه تحت مدیریت شرکت توتال انرژی را در روز پنجشنبه مختل کرد. این اولین روز از یک‌سری اعتصاب‌های سراسری برنامه‌ریزی‌شده در بسیاری از بخش‌ها علیه طرح امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای افزایش سن بازنشستگی است.

 اتحادیه تجاری سی‌جی‌تی اعلام کرد پالایشگاه‌های دانگس، نورماندی و فیزین که شرکت توتال انرژی اپراتور آنهاست عمده‌فروشی بنزین و گازوئیل را امروز متوقف کردند و پالایشگاه فیزین هم مجبور است میزان فراوری نفت خود را تا حداقل پایین بیاورد.

 توتال انرژی و واحد اکسون موبیل در فرانسه اکثر ظرفیت پالایشگاهی در این کشور را در اختیار دارند. انتظار می‌رود اعتصاب علیه اصلاحات ماکرون درمورد بازنشسته‌ها با اقدامات صنعتی جدیدی در ماه جاری و همچنین اوایل فوریه ادامه داشته باشد و عرضه سوخت در این کشور را بیش‌از پیش مختل کند. این اعتصابات در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات نفتی روسیه از پنجم فوریه صورت می‌گیرد.

 طبق اطلاعیه اتحادیه سی‌جی‌تی، فرانسه شاهد یک اعتصاب 48 ساعته در 26 ژانویه و یک اعتصاب سه‌روزه در فوریه خواهد بود.

 عرضه سوخت از پالایشگاه‌های شرکت توتال در روز پنجشنبه مختل شد، اما نشانه‌های کمتری از اختلال در پالایشگاه‌های اکسون دیده می‌شد.

 این اعتصاب سراسری که حمل‌ونقل عمومی و مدارس را تحت تأثیر قرار داده بود، 3 ماه پس‌از هفته‌ها اعتصاب کارگران پالایشگاه‌ها در ماه سپتامبر و اکتبر صورت‌گرفته است.

 اعتصاب در پالایشگاه‌های فرانسه در پاییز 2022 در شرایطی 60 درصد از ظرفیت پالایشگاهی این کشور را تعطیل کرد که ایستگاه‌های گاز در سراسر پاریس و بخش‌های شمالی فرانسه خالی از سوخت بودند. اعتصاب پالایشگاه‌های اکسون سرانجام پس‌از توافق اتحادیه‌های تجاری فرانسه با این شرکت برای 7 درصد افزایش دستمزد به پایان رسید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.