خط منظم کشتیرانی چابهار - هند فعال شد/ آمادگی برای راه‌اندازی خط مسافری چابهار - عمان


سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند خبر داد و گفت: ۱۵ سفر دریایی از چابهار به بنادر هند طی سه ماه اخیر انجام شده است.

1/21/2023 8:58:11 AM
کد خبر: 10237

سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند خبر داد و گفت: ۱۵ سفر دریایی از چابهار به بنادر هند طی سه ماه اخیر انجام شده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، عباس کابوسی گفت: طی سه ماه اخیر، ۱۵ سفر دریایی از بندر چابهار به بنادر هند و بالعکس انجام شده است. همچنین تردد از بندر چابهار به کشورهای شرق دور از جمله هند رو به رشد است.

وی افزود: نخستین شناور با ظرفیت کامل ۵۵۰ TEU کانتینر طی هفته‌های گذشته از بنادر هند به چابهار رسیده و بار آن به صورت کامل تخلیه شده است. هم‌اکنون شرکت کشتیرانی والفجر خط کشتیرانی منظم و مستقیمی را بنادر هند برقرار کرده که آماده حمل کالا بین این بنادر و بندر چابهار است.

به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کابوسی تاکید کرد: شرکت کشتیرانی والفجر، در مسیر بنادر جنوبی خلیج فارس به چابهار نیز با کاهش نرخ کرایه حمل و بهبود برنامه زمانبندی‌ها، زمان حمل بار در این مسیر را نیز کاهش داده است.

‌وی با اشاره به فعالیت این شرکت در بخش حمل و نقل مسافری نیز اعلام کرد: با رفع محدودیت‌های کرونایی طی سال جاری خطوط مسافری از بندرعباس به شارجه، بندر لنگه به دبی و خرمشهر به کویت فعالیت عادی خود را داشته‌اند و با توجه به افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای یاد شده، استقبال مسافران از سفر با شناورهای مسافری کشتیرانی والفجر افزایش داشته است.

کابوسی افزود: بر این اساس کشتیرانی والفجر طی ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۰ هزار نفر مسافر در خطوط یاد شده جابجا کرده و طی مدت یادشده نیز افزایش کیفیت خدمات از جمله اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونایی و همچنین بهبود پذیرایی از مسافران را در دستور کار قرار داده است.

آمادگی برای راه‌اندازی خط مسافری چابهار - عمان

کابوسی خاطر نشان کرد: در صورت تامین سوخت یارانه‌ای، کشتیرانی والفجر آمادگی آن را دارد که خط مسافری چابهار به عمان را نیز در اسرع وقت راه‌اندازی و برقرار سازد.

سخنگوی شرکت والفجر گفت: در بخش فراساحل نیز کشتیرانی والفجر با دارا بودن جوان ترین و بزرگترین ناوگان تحت پرچم ایران فعالیت‌های خود را توسعه داده؛ این در حالی است که ۱۱ فروند شناور فراساحل متعلق به این کشتیرانی به صورت کامل تحت پرچم ایران فعالیت نموده که بعضا به عنوان شناور تحت پرچم ملی در نوع خود کم‌نظیر هستند.

وی افزود: کشتیرانی والفجر در بخش فراساحل همکاری تنگاتنگی با حوزه نفت کشور دارد. شناورهای فراساحل کشتیرانی والفجر کمترین خروج از سرویس را درمیان شرکت‌های مشابه همکار با حوزه نفت کشور دارند، ضمن اینکه تمامی تعمیرات این شناورها در یارد تعمیرات کشتی پرشیا هرمز متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.