درگیری خشونت آمیز پلیس و تظاهرات کنندگان در پاریس


تظاهرات اعتراض آمیز مردم فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در این کشور، با درگیری با پلیس همراه بود.

1/22/2023 8:35:20 AM
کد خبر: 10243

به گزارش سارنا به نقل از فارس، تظاهرات اعتراضی مردم فرانسه به اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور به درگیری خشونت آمیز با پلیس منتهی شد.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات کنندگان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله کرده و چراغ‌های راهنمایی را شکسته و به پرتاب مواد آتش زا به سوی پلیس پرداختند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان شیشه‌های تعدادی از بانک‌ها را شکسته و تعدادی از خودپرداز بانک‌ها را نیز تخریب کرده‌اند.

این تظاهرات با فراخوان 11 سازمان مرتبط با جوانان و حزب چپگرای « La France Insoumise» برگزار شده است.

قرار است ماه آینده میلادی پارلمان فرانسه، بحث داغی درباره طرح  اصلاحات قانون بازنشستگی که با مخالفت اکثریت احزاب مخالف دولت مواجه شده، داشته باشد.

اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار برخورد همراه با همبستگی علیه برنامه های دولت ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال، پایان دادن به مزایای بازنشستگی در برخی صنایع و افزایش تعداد سالهای اشتغال لازم برای دریافت مزایای کامل بازنشستگی شده اند. این اصلاحات برای اجرا شدن نیازمند تصویب در پارلمان فرانسه است.

روز پنجشنبه بود که اعتصابات اتحادیه‌های تجاری در فرانسه آغاز شد.  رسانه‌های فرانسوی پیش‌بینی‌ کرده‌اند بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزار نفر در اعتصابات سراسری شرکت کرده‌اند.

تمامی هشت اتحادیه کارگری اصلی فرانسه تغییر در قانون بازنشستگی را محکوم کرده و خواستار اعتصاب از تاریخ ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) شدند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.