واکنش خاندوزی به نامه شورای رقابت/ مجوز عرضه خودرو در بورس توسط شورای‌عالی بورس صادر شده


وزیر اقتصاد گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای‌عالی بورس داده شده است و در این خصوص شورای‌عالی بورس تصمیم خواهد گرفت.

1/23/2023 2:30:50 PM
کد خبر: 10273

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سیداحسان خاندوزی در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای‌عالی بورس داده شده است.

وی افزود: نامه شورای رقابت در شورای‌عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد، همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده است تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.

پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد فردا جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی بورس در همین زمینه برگزار خواهد شد.

شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو207 و شاهین در بورس کالا مجاز نمی‌باشد، کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا انحصاری است.

وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد طرح رشد غیر تورمی و پروژه‌های پیشران گفت: تعیین تکلیف پروژه ها در دستگاه های اجرایی انجام شد. پروژه‌های استانی تعیین شده است. چون منبع تبصره 18 از دل منابع تبصره 14 نشات می‌گیرد، افزایش یارانه امسال این منابع را درگیر خود کرده است و سازمان برنامه منابعی نداشته است تا به تبصره 18 تخصیص پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اجازه افزایش سهم دولت از درآمدهای نفتی بخشی از منابع این تبصره تامین خواهد شد.

استمداد وزیر اقتصاد از رسانه‌های برای کنترل نرخ انتظارات نرخ ارز/ افزایش نرخ ارز انتظاری است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در مورد افزایش ده هزار تومانی نرخ ارز و تاثیر تورمی آن گفت: چیزی که در واقعیت اقتصاد ایران پشتیبانی می‌شود براساس نرخ بازار نیما است.

وی تاکید کرد: بیش از 80 درصد اقتصاد از طریق سامانه نیما تامین ارز می‌شود. همواره در تنگنای عرضه دو نرخ وجود دارد، یک نرخ نیما و یک نرخ بازار آزاد.

خاندوزی گفت: کنترل تورم شامل کنترل مولفه‌های اقتصادی و کنترل انتظارات است. مسئله ارز نیز موضوع انتظاری است. رسانه‌ها باید در بحث کنترل انتظارات به دولت کمک کنند.

سند واگذاری خودروسازی ها نهایی شده است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در مورد سند واگذاری خودرو سازی ها، گفت: سند بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت نهایی شده اما مقدماتی دارد که وزارت صمت باید فراهم کند. دولت باید بداند که در هر بازه زمانی باید منتظر کدام مرحله از اجرای این سند باشد. هر زمان که مقدمات از سوی وزارت صمت فراهم شود کار اجرا آغاز خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.