بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را در فهرست تروریستی قرار دهد


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این اتحادیه نمی‌تواند بدون تشخیص دادگاهی در این اتحادیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست موسوم به «تروریستی» قرار دهد.

1/23/2023 2:48:00 PM
کد خبر: 10278

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از العربیه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به درخواست غیرمنطقی پارلمان اروپا از این اتحادیه برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «تروریستی»، گفت: نمی‌توانیم بدون رأی دادگاهی در اتحادیه اروپا، چنین برچسبی به سپاه بزنیم.

بورل پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: بدون رأی یک دادگاه نمی‌توان چنین تصمیمی گرفت و اول باید یک دادگاه چنین تصمیمی بگیرد. نمی‌توانیم چون از یک نفر خوشمان نمی‌آید، او را تروریست بنامیم.

وی اضافه کرد که پیش از آنکه اتحادیه اروپا وارد عمل شود، دادگاهی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید یک حکم حقوقی بلامنازع و مسلم درباره این موضوع صادر کند.

پارلمان اروپا چهارشنبه هفته گذشته پیشنهاد قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به تروریستی را به رأی گذاشت و نمایندگان این پارلمان در یک رأی‌گیری با حضور ۶۳۸ نماینده، پیشنهاد مذکور به اتحادیه اروپا را به رأی گذاشتند. در پایان رأی‌گیری این پیشنهاد با ۵۹۸ رأی مثبت در برابر ۹ مخالف و ۳۱ ممتنع به تصویب رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده بود که «ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تأمین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد و اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.