وزارت خارجه روسیه: مسکو سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم می‌کند


وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

1/24/2023 9:28:43 AM
کد خبر: 10295

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: مسکو سوزاندن قرآن در استکهلم را محکوم می‌کند و خواستار اقدام علیه افراط گرایان است.

در ادامه این بیانیه آمده است که روسیه از سوئد می‌خواهد تا با این اقدامات مقابله کند.

گفتنی است هفته گذشته مقامات سوئدی به یک شخصیت افراطی دانمارکی اجازه دادند که در برابر ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم نسخه‌ای از مصحف شریف را به آتش بکشد. این اقدام با واکنش‌های تندی از سراسر جهان اسلام روبرو شده است.

کلیسای ارتدوکس روسیه شنبه هفته جاری در قبال رخداد اخیر حرمت شکنانه در پایتخت سوئد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده بود: حادثه به آتش کشیدن قرآن کریم در استکهلم سوئد اقدامی خرابکارانه و غیر قابل قبول است. شما نمی‌توانید آنچه که برای شخص دیگری مقدس است را نادیده بگیرید، در منازعات سیاسی نمی‌توان از مرزهای انسانیت عبور کرد و به مقدسات دینی توهین نمود.

در ساعات اخیر مردم اندونزی، فلسطین، یمن و ترکیه با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده، اهانت سوئد به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

در جاکارتا پایتخت اندونزی شمار زیادی از مردم با برگزاری تظاهرات گسترده اهانت به مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کردند.

در شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز شمار زیادی از فلسطینی‌ها با برگزاری تجمعی به آتش کشیدن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده واین اقدام را رخدادی تحریک آمیز علیه احساسات مسلمانان و آزادی بیان دانستند.

در شهر باتمان در شرق ترکیه نیز شمار زیادی از مردم ترکیه، اهانت سوئد به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم نمودند. مردم ترکیه با خواندن آیاتی از قرآن کریم، شعارهایی در محکومیت این اقدام شنیع سردادند.

همچنین جمع زیادی از مردم عراق با تجمع در برابر سفارت سوئد در بغداد (پایتخت عراق) اقدام موهن این کشور در صدور مجوز برای به آتش کشیدن قرآن را به شدت محکوم کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.