دومینوی اعتراف صهیونیست‌ها به محو شدن اسرائیل؛ نوبت به مورخان صهیونیست رسید


سریال دنباله‌دار هشدار شخصیت‌ها و محافل صهیونیستی به قرار گرفتن رژیم‌شان در مسیر فروپاشی و محو شدن از صحنه روزگار همچنان ادامه دارد.

1/30/2023 9:08:15 AM
کد خبر: 10353

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، بیش از 100 نفر از مشهورترین مورخان اسرائیل متخصص در آنچه آن را "تاریخ ملت یهود" اعلام می‌کنند و این ماده را در دانشگاه‌های اسرائیل و آمریکا تدریس می‌کنند، به‌شدت از کابینه نتانیاهو انتقاد و آن را زمینه‌ساز فروپاشی اسرائیل توصیف کردند.

این مورخان در نامه سرگشاده خود تأکید کردند: از زمان تأسیس اسرائیل تا امروز طی سالیان متمادی مهاجران به سه دلیل به اینجا آمدند؛ برای فرار از تعقیب و فشار، برای بهبود شرایط اقتصادی و برای رسیدن به مکانی که به آنها زندگی تضمین‌شده‌ای بدهد.

در ادامه این نامه که در پایگاه عبری‌زبان نیوز وان منتشر شد تأکید شده است: وزرای کابینه که امروز در حال انتقاد و حمله به مردم معترض هستند و اسرائیلی‌های تظاهرکننده را تهدید می‌کنند، اصل اول کوچ (به فلسطین اشغالی) یعنی آزادی را که مهاجران فراری از پیگردها و فشار از آن رنج می‌بردند دوباره به آنها بازگردانده است.

مورخان اسرائیلی افزودند: زمانی که حاکمیت شهروندان خود را تهدید به سلب حقوق می‌کند نه‌تنها منجر به شکل‌گیری خشم اجتماعی می‌شود و مهاجرت معکوس را جانشین احساس وابستگی به اسرائیل می‌کند، اقتصاد اسرائیل را هم با خطر جدی مواجه می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام سرگشاده تأکید شده است: نفرت‌آفرینی و تحریک به اقدامات خشونت‌آمیز، به‌سخره گرفتن دیگران و خودبرتربینی که کابینه اسرائیل در قبال اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد، باعث نهادینه شدن بی‌اعتمادی میان جامعه در قبال کابینه ششم نتانیاهو می‌شود و باقی‌مانده همبستگی اسرائیلی را از بین می‌برد.

مورخان بر این باورند این رویکردها بزرگترین تأثیر منفی خود را بر رشد و توسعه اقتصادی و فن‌آوری گذارده که نشئت‌گرفته از گسست در همبستگی در داخل (رژیم صهیونیستی) است و کابینه نتانیاهو هم به فروپاشی این همبستگی دامن می‌زند این در حالی است که بدون این همبستگی دیگر خبری از جامعه و ساختاری به‌نام اسرائیل نخواهد بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.