وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آغوش وزارت ارشاد به روی همه فرزندان سینما باز است/ اجازه گروگان‌گیری فرهنگ را به کسی نمی‌دهیم


محمدمهدی اسماعیلی با حضور در پردیس سینمایی ملت تأکید کرد که جشنواره فجر و وزارت ارشاد خانه همه سینماگران هستند.

2/8/2023 8:37:21 AM
کد خبر: 10437

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی ملت در جریان برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ما امسال افراد جدیدی را به سینمای کشور معرفی کرده‌ایم. امسال در هیأت انتخاب شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از سلیقه‌ها بودیم و این نشان‌دهنده زنده بودن و جوان بودن سینمای ایران است. این نشانه امیدواری هرچه بیشتر به آینده سینمای ایران است.

وی درباره موضع وزارت ارشاد درباره برخی هنرمندان معترض و غایبان در جشنواره فجر تأکید کرد: جشنواره و سازمان سینمایی و وزارت ارشاد را خانه همه هنرمندان می‌دانیم. همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو خانواده ما هستند و ما آماده شنیدن حرف‌های آن‌ها هستیم. از همه آن‌ها می‌خواهیم این کار را که عشق و علاقه آن‌هاست با همین علاقه حمیت ادامه دهند. خانواده سینما دوقطبی‌شدنی نیست.

وزیر فرهنگ افزود: همه سینماگران زیر چتری واحد و معتقد به نظام و قانون هستند و ما هم در خدمت همه سینماگران با لحاظ کردن این دو شرط هستیم.

اجازه سیاسی‌کاری و گروگان‌گیری فرهنگ را نمی‌دهیم
اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره آسیب‌های وارد شده به معیشت سینماگران در حوادث اخیر، گفت: من پیش‌تر این نکته را عرض کرده‌ام که عده‌ای نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند. این خطرناک است و ما با این روش مخالف هستیم و آن را نادرست می‌دانیم. به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما کار و فراهم کرده‌ایم و همین راه را هم ادامه خواهیم داد. ما اجازه نخواهیم داد عده‌ای سینما و اهالی سینما را با بازی‌های سیاسی خود گروگان بگیرند.

وی درباره برخی فضاسازی‌ها درباره افت استقبال از جشنواره امسال هم گفت: آمارها مشخص است. امروز آقای خزاعی و آقای امینی با عدد و رقم در جلسات مختلف نشان دادند که میزان حضور مردم در جشنواره به نسبت سال‌های گذشته به مراتب بیشتر بوده است. ما باید با عدد و رقم صحبت کنیم. شما در عرصه تئاتر فجر شرایط را دیدید. وقتی من درباره آمار استقبال در حیاط هیأت دولت صحبت کردم، برخی رسانه‌ها گفتند فلانی گفته است جشنواره مملو از جمعیت است و در کنار آن یکی دو عکس از افتتاحیه را منتشر کردند، بعد که مشخص شد چه استقبال فزاینده‌ای از اجراها صورت گرفته، آمدند و تئاتر را بایکوت کردند.

شاهد موج استقبال مردم از جشنواره فجر هستیم

اسماعیلی ادامه داد: الان هم شرایط جشنواره فیلم فجر همین است. اکران شهرستان‌ها از دیروز آغاز شده است و شاهد موج استقبال مردم هستیم. در سینماهای مهم تهران هم آمار اشغال صندلی‌ها بسیار بالاست و در مواردی با آمار اشغال بالای 90 درصد مواجه هستیم. این نشان می‌دهد مردم ایران اهل قهر با سینما نیستند. با سیاست‌های خوبی که در زمینه تولید فیلم‌های خوب امسال داشتیم فضای وفاق و همبستگی میان خانواده‌ها و سینمای ایران تقویت شده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگلر تسنیم با توجه به عفو عمومی رهبر انقلاب درباره امکان بازگشت برخی سینماگران معترض در حوادث اخیر به میدان تولید و فیلمسازی هم تأکید کرد: من از همان ابتدا اعلام کردم درهای وزارت ارشاد همواره به روی همه هنرمندان باز است. اگر هنرمندی اشتباهی هم مرتکب شده باشد درها به رویش بسته نشده است. ما از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. همه هنرمندانی که برای مردم لحاظ خوبی را آفریده‌اند حالا اگر در جایی دچار خطا و لغزشی شده باشند، بنای ما در وزارت ارشاد این است که فضا را باز کنیم تا همه علاقه‌مندان بتواند بدون دغدغه کار کنند.

وی درباره بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر هم تأکید کرد: بخش بین‌المللی جشنواره فجر امسال درخشیده است. در سال‌های قبل به دلیل تفکیکی که صورت گرفته بود این بخش دیده نمی‌شد. الحمدلله با تدبیر خوب آقای امینی و آقای خزاعی امسال هم مهمانان خارجی قابل توجهی داریم و هم شاهد رونق در این بخش هستیم. با این همزمانی، بخش بین‌الملل در سال‌های آینده درخشش بیشتری هم خواهد اشت. من از برگزاری این بخش رضایت کامل دارم.

 
وزیر

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.