نمونه کیفی و پروازی ماهواره ناهید ۲ و طلوع ۳ رونمایی شد


در مراسمی از دو پروژه فضایی «نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲» و «نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳» به صورت آنلاین رونمایی شد.

2/8/2023 9:01:30 AM
کد خبر: 10445

به گزارش سارنا به نقل از مهر، ماهواره ناهید ۲ یک ماهواره مخابراتی است که با تلاش محققان پژوهشگاه فضایی و همکاری فناوران شرکت‌های دانش بنیان و محققان دانشگاهی طراحی و ساخته شده است.

وزن این ماهواره ۱۳۰ کیلوگرم و قرار است در مدار ۵۰۰ کیلومتری به فضا پرتاب شود. طول عمر این ماهواره ۲ ساله عنوان شد و برای اولین بار در کشور در آن از پیشرانه گاز گرم بهره برده شده است. ناهید ۲ همچنین مجهز به فناوری موقعیت یابی رادیویی مستقل از GPS است.

ماهواره «طلوع ۳» ماهواره‌ای سنجشی است که سازمان فضایی ایران سفارش ساخت آن را داده و شرکت صنایع مخابراتی ایران کار ساخت آن را به عهده داشت.

این ماهواره با وزن ۱۵۰ کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره ساخته شده در کشور تلقی می‌شود و با دقت تصویربرداری ۵ متر سیاه و سفید و ۱۰ متر رنگی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. این ماهواره با بهره گیری از زیرسامانه‌های پیشرانش فضایی بومی، دارای قابلیت اصلاح و مانور مداری در فضاست.

بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و زیرسامانه‌های این ماهواره بومی بوده و با بهره گیری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی توسعه یافته است. این ماهواره تمام آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده پرتاب است.

همچنین در این مراسم، تصاویر ماهواره خیام برای اولین بار به نمایش درآمد .

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.