سومین مسابقه سراسری عصر تعزیه در پردیس تئاتر تهران/ استعدادهای برتر شبیه خوانی معرفی می‌شوند


پردیس تئاتر تهران برای سومین سال متوالی میزبان تعزیه خوانان سراسر کشور می‌شود.

2/13/2023 8:51:16 AM
کد خبر: 10466

به گزارش سارنا به نقل از فارس، امین اشرفی مدیر خانه نمایش و رییس پردیس تئاتر تهران گفت: از روز بیست و سوم بهمن ماه به مدت یک هفته سومین دوره مسابقات سراسری عصر تعزیه در مجموعه پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد.

اشرفی افزود: پس از برگزاری موفق دو دوره مسابقات سراسری عصر تعزیه ، با بهره گیری از تجارب قبلی و اتخاذ  رویکردی متفاوت، سومین دوره این مسابقات در مجموعه پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

وی در ادامه  هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد علاقه و انگیزه در تعزیه‌خوانان جوان ،کشف استعدادهای برتر و معرفی آنان به جامعه تعزیه عنوان و بر جایگاه ویژه تعزیه در برنامه‌های آتی این مجموعه تاکید کرد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: در فراخوان سومین دوره این مسابقات 1170 نفر داوطلب شرکت و از بین آنها 121 نفر انتخاب شدند و در این مرحله در رشته های امام خوانی، شهادت‌خوانی، زنانه‌خوانی، جوان‌خوانی، طفل‌خوانی، متفرقه‌‌موافق، سرپا‌خوانی، تخت‌خوانی، متفرقه‌مخالف، ترومپت، طبل‌ ریز، جامه‌داری و نسخه‌نویسی به رقابت خواهند پرداخت.

رییس پردیس تئاتر تهران حاج محمد رضایی، ابوالفضل کباییان، حاج حسین خاتمی، عباس صالحی و رامین اشرفی به عنوان داور و حاج مرتضی صفاریان را به عنوان معین البکاء این برنامه معرفی کرد.

سومین دوره مسابقه سراسری عصر تعزیه با مشارکت مجمع تعزیه "آل طاها" و با همکاری کانون تعزیه "منهاج" و ناحیه مقاومت بسیج "مالک اشتر" در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.