در چهارمین عملیات ظرف یک هفته

ارتش آمریکا شیء پرنده دیگری را بر فراز دریاچه هورون سرنگون کرد


ارتش آمریکا به دستور جو بایدن روز یکشنبه یک شیء پرنده دیگر را در نزدیکی دریاچه هورون در مرزهای مشترک با کانادا در چهارمین عملیات از این نوع ظرف یک هفته سرنگون کرد.

2/13/2023 9:03:33 AM
کد خبر: 10475

ارتش آمریکا به دستور جو بایدن روز یکشنبه یک شیء پرنده دیگر را در نزدیکی دریاچه هورون در مرزهای مشترک با کانادا در چهارمین عملیات از این نوع ظرف یک هفته سرنگون کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکایی‌ها با نگرانی آسمان کشورشان را زیر نظر دارند، در سایه تنش با چین شاهد رصد اجسام پرنده ناشناس در آسمان کشورشان هستند، برغم اینکه جسم اول به پکن نسبت داده شده و یک بالون جاسوسی قلمداد شد، در مورد بقیه اطلاعاتی بیشتر منتشر نشده است.

جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتش دستور داد هواپیماهای نظامی را برای ساقط کردن جسم ناشناس در روز یکشنبه در اقدامی پیشگیرانه بفرستد.

به گفته یک مقام، این جسم جدید که مقام آمریکایی آن را جسمی هشت ضلعی و چند گوشه‌ای توصیف کرده نمی‌تواند تهدیدی نظامی بر هیچ چیز در خاک کشور باشد.

این مسؤول توضیح داد، احتمالا آن خطری بر پروازهای غیرنظامی باشد که در ارتفاع ۶۰۰۰ متری بر فراز میشیگان پرواز می‌کنند.

این مسؤول افزود: ما اطلاعاتی از این بابت که این جسم توانایی نظارت داشته باشد نداریم در عین حال نیز نمی‌توانیم آن را بعید بدانیم.

رصد این جسم اولین بار در توییت‌های دو عضو کنگره از ایالت میشیگان به نام‌های الیسا اسلاتکین و جک برگمن اعلام شد. 

اسلاکتین توییت کرد: ما در روزهای آینده درباره این موضوع بشتر خواهیم دانست؛ اما در حال حاضر ما می‌دانیم از تمام جهات از زمان ورود آن شیء به آب‌های منطقه‌ای ما تحت نظارت هستیم.

همچنین یک عضو برجسته کنگره روز یکشنبه پکن را به ارتکاب اقدام خصمانه در خصوص بالون چینی ساقط شده در چهارم فوریه متهم کرد، مقامات آمریکایی آن را برای اهداف تجسسی دانستند. اما چین به شدت تاکید دارد، این بالون برای اهداف هواشناسی بوده و از مسیر خود منحرف شده است.

مایکل ماکول، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه سی بی اس گفت: این اقدام چین برای جمع آوری اطلاعات از سه موضع هسته‌ای اصلی ما بوده است.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و یکی از بزرگترین قانونگذاران آمریکایی به شبکه ای بی سی تاکید کرد، دو جسم دوم و سومی نیز که احتمالا بالون بودند رصد شدند یکی بر فراز منطقه یوکون کانادا در روز شنبه و دیگری بر فراز ایالت آلاسکا در روز جمعه سرنگون شدند؛ اما بسیار کوچک‌تر از بالون اول بودند.

در میان آماده‌باش اعلام شده، مقامات آمریکا روز یکشنبه حریم هوایی دریاچه میشیگان در نزدیکی مرزهای کانادا را بستند و بعدا آن را باز کردند.

همین‌طور حریم هوایی ایالت مونتانا در روز شنبه موقتا بسته شد؛ اما جنگنده‌های اعزامی برای تحقیق وجود جسم پرنده را تعیین نکردند.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، فرماندهی هوافضای کشور جسمی جدید را رصد کرده و این جسم را بر فراز دریاچه منهدم کرد تا بر مردم تاثیر نگذارد.

در این راستا جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز یکشنبه به منطقه یوکون در غرب کشور جایی که جسم سوم ناشناس سرنگون شده بود، رفت. جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکا این جسم پرنده را به دستور جو بایدن و ترودو منهدم کردند.

مسؤولان کانادایی جسم مذکور را کوچک و به شکل استوانه با حجم یک خودروی متوسط ارزیابی کردند.

تیم تحقیقات آمریکا در آلاسکا با شرایط سختی برای یافتن این جسم در نزدیکی دیدهورس جایی که جسم دوم در روز جمعه ساقط شد، روبه‌رو هستند.

این عملیات همچنین در مقابل ساحل کارولینای شمالی جایی که هفته پیش بالون چینی سرنگون شد، ادامه دارد. اولین جسم پرنده در آمریکایی شمالی رصد شده است.

فرماندهی دفاع هوایی در آمریکا (نوراد) در توییتر اعلام کرد، بستن حریم هوایی بر فراز دریاچه میشیگان در روز یکشنبه برای تضمین پروازها در منطقه در جریان عملیات نوراد بود و محدودیت‌های موقت هوایی اعمال شده است.

در این بین جمهوریخواهان به شدت از بایدن انتقاد کرده‌اند که اجازه داده بالون اول چند روز بر فراز کشورشان بماند. اما شومر گفت، تحلیل و بررسی لاشه بالون دستاوردی بزرگ برای آمریکا خواهد داشت. او از نحوه برخورد بایدن با بالون دفاع کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.