سید حسن نصرالله خطاب به مقامات آمریکا: به جایی ضربه می‌زنیم که دردتان بیاید


دبیر‌کل حزب الله لبنان گفت:آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند لبنان را به هرج و مرج بکشند، ما به جایی ضربه می‌زنیم که دردتان بیاید (خطاب به آمریکایی‌ها) و اگر اینگونه شود به سمت گزینه جنگ با عزیزتان «اسرائیل» می‌رویم.

2/16/2023 10:07:45 PM
کد خبر: 10494

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان امروز پنجشنبه در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت، سالگرد شهادت شیخ راغب حرب و سید عباس موسوی و حاج عماد مغنیه را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت.

کسانی که روی فروپاشی ایران حساب باز کرده‌‌‌اند، در توهم‌ هستند

نصرالله تصریح کرد: کسانی که بر روی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران حساب باز کرده‌‌اند، محاسباتشان بر اساس توهمات است و نمی‌‌توان آن‌ها را مبنی قرار داد چرا که محاسباتی غلط و شکست خورده است.

دبیرکل حزب‌الله به دیگر خانواده‌های شهدا و به‌ویژه شهید رضا الشاعر و حسن شاطری  نیز تسلیت گفت و تاکید کرد: غم فراق  این عزیزان هرگز از قلب ما خارج نمی‌شود.

سید حسن نصرالله همچنین با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ملت ایران گفت: اغلب رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی راهپیمایی میلیونی اخیر ایران در سالگرد پیروزی انقلاب این کشور را پوشش ندادند. همه کسانی که روی سقوط نظام ایران شرط‌بندی  و حساب کرده بودند به ویژه صهیونیست‌ها در محاسبات خود اشتباه کردند و من به آن‌ها می‌گویم که روی سقوط نظام جمهوری اسلامی هیچ حسابی باز نکنید.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه، سالگرد ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان را نیز به خانواده او و طرفدارانش تسلیت گفت و درباره توافق «مار میخائیل» با جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد: این توافق در موقعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم آن را در راستای منافع ملی کشور حفظ کنیم.

نصرالله به سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین نیز اشاره کرد و گفت: ملت بحرین هرگز آرمان ملی خود و مسئله فلسطین را رها نکرده‌اند و من به این ملت رنج‌کشیده درود می‌فرستم.

لزوم تبیین ماهیت و هدف مقاومت؛ چرا باید یاد شهیدان را گرامی داشت؟

وی اظهار کرد: ما همه ساله سالگرد رهبران و فرماندهان شهید مقاومت را گرامی‌ می‌داریم زیرا ممکن است بسیاری از نسل‌های جدید ندانند 30 یا 40 سال قبل چه اتفاقی افتاده است. در شرایط سخت رهبران شهید ما، گزینه مقاومت را انتخاب کردند و با وجود کثرت دشمنان خسته نشدند؛ ما ثبات و اعتماد و توکل به خدا را از آن‌ها می‌آموزیم.

وی افزود: دستاوردهای ما به برکت خون رهبران و فرماندهان شهید و همه شهدا در جنبش‌های مقاومت، ارتش ما و گروه‌های فلسطینی و ارتش سوریه محقق شد؛ همه مجاهدان لبنانی از هر گروهی آزادسازی کشور را رقم زدند و در چنین روزی اشغالگران را بیرون کردیم.

سید نصرالله تصریح کرد: از سال 2019 و در پی تلاش‌های دوباره آمریکا برای سیطره بر لبنان، کشور ما مجدداً مورد هدف قرار گرفت. خودِ باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا اعتراف کرد که براندازی نظام‌ها تنها نیاز به تخریب و فاسد کردن افکار عمومی دارد تا مردم اعتماد خود را به رهبرانشان از دست بدهند و همین شیوه را امروز جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده دنبال می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: در اکتبر 2019 شعار «همه یعنی همه» با هدف بی‌اعتماد کردن ملت لبنان به مسئولان کشور بود و سفارت آمریکا و برخی از انجمن‌ها این پروژه را دنبال می‌کردند که شکست خوردند. ما اکنون در برابر چالش مقابله با ابزارهای رسانه‌ای و سیاسی و اقتصادی آمریکا و در راس آنها قیمت دلار قرار داریم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: وجود فساد و اشتباهات در دولت‌های کشورهایی که مورد هدف آمریکا قرار دارند به این کشور در اجرای نقشه‌های خود کمک می‌کند. ما باید دست به کار شویم، برنامه‌ریزی و همکاری کنیم تا پروژه هرج و مرج و سلطه‌گری و نفوذ در اذهان و افکار ملت‌هایمان را نابود کنیم.

زلزله سوریه چهره ریاکار آمریکا در مسائل انسانی را فاش کرد

دبیر کل حزب‌الله در ادامه با اشاره به زلزله مهیب هفته گذشته در ترکیه و شمال سوریه به ملت و دولت دو کشور تسلیت گفت و تاکید کرد: اولویت ما باید کمک به زلزله‌زدگان باشد. در اینجا ریاکاری ایالات متحده در مسئله بشردوستانه فاش شد؛ جایی که این کشور 9 روز بعد از زلزله و در حالی که دیگر هیچ امیدی برای زنده ماندن کسانی که زیر آوار مانده‌اند نیست، هیچ حرکتی نکرد همچنین جامعه بین‌المللی در سطوح مختلف با پیامدهای زلزله ترکیه و سوریه با تبعیض و دوگانگی برخورد کرد.

وی گفت: همه مصیبت‌دیدگان زلزله، چه زخمی‌ها و چه آنهایی که زیر آوار مانده‌اند انسان و فرزند آدم هستند اما صراحتاً دیدیم که جامعه بین‌المللی و بسیاری از کشورهای جهان چگونه بین قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه تمایز قائل شدند و این یک سقوط انسانی جدید است؛ ما از همه می‌خواهیم که به سوریه و ترکیه برای بازگشت به زندگی طبیعی کمک کنند و این زلزله  چالشی بسیار دشوار است.

توصیه های دبیر‌کل حزب الله درباره زلزله به مردم و دولت

دبیر‌کل حزب‌الله گفت: ما نیز در لبنان اعم از فقیر و غنی به شکل مساوی زلزله را احساس کردیم و این به ما هشدار می دهد که احساس تکبر و غرور نکنیم و بدانیم همه مرگ را تجربه خواهند کرد همچنین باید بدانیم که مرگ نزدیک است و باید عبرت بگیریم و به یاد روز قیامت باشیم. باید متوجه شویم که خدا عمر دوباره به ما داد  پس این عمر خود را چگونه برای آخرت یا دنیای خود صرف خواهیم کرد.

سید نصرالله ادامه داد: لبنان اکنون در برابر یک چالش جدید قرار گرفته و آن احتمال وقوع زلزله طبق پیش‌بینی کارشناسان است و دولت باید برنامه‌ای برای کمک به مردم در چنین شرایطی طراحی کند. دولت و شهرداری‌ها باید برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های ترک خورده اقدام کنند و در قوانین ساخت و ساز، سختگیر باشند.

وی در ادامه به کمک‌های لبنان به زلزله‌زدگان سوریه اشاره کرده و گفت: دولت لبنان هیئتی رسمی و تیم‌هایی را برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان فرستاد و این امر بسیار مهمی بوده و جای قدردانی دارد.

هراس صهیونیست‌ها از جنگ داخلی

سید حسن نصرالله در بخش بعدی سخنرانی خود به تحولات جاری در فلسطین اشغالی و فضای متشنج آن اشاره و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در سطح داخلی در وضعیت بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. کابینه متشکل از احمق‌های رژیم صهیونیستی امور را به سمت 2 درگیری گسترده سوق می‌دهند که اولی مربوط به جامعه داخلی این رژیم و دومی مربوط به عرصه فلسطین است که این درگیری به کل منطقه نیز کشیده می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اوضاع در فلسطین اشغالی واقعاً نگران‌کننده بوده و صهیونیست‌ها برای نخستین بار از جنگ داخلی و بازگشت به جایی که از آن آمده‌اند، صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: نگرانی درباره موجودیت رژیم اشغالگر در میان صهیونیست‌ها  کاملا واضح است و شهرک‌نشینان صهیونیست، اعتمادی به موسسات و رهبرانشان ندارند. ما با احترام در کنار ملت فلسطین و به ویژه نسل جوان در قدس اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه هستیم. ملت فلسطین با این نسل جوان خود امروز بیش از هر زمانی ثابت می‌کنند که اکنون در برابر انتفاضه واقعی فلسطین قرار داریم.

"تفاهم داخلی" تنها راه حل بحران لبنان

دبیر کل حزب‌الله درباره پرونده سیاسی لبنان و به ویژه مسئله انتخاب رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: اتفاق جدیدی در پرونده ریاست جمهوری رخ نداده و تنها راه حل، تفاهم داخلی و ادامه تلاش‌ها برای انتخاب رئیس جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن است. نگرانی اصلی در لبنان وضعیت اقتصادی و معیشتی بوده و آنچه که اوضاع را بدتر می‌کند افزایش قابل توجه و بی‌رویه قیمت دلار و به تبع آن قیمت همه چیز است. لبنان امروز تحت فشارهای عمیق آمریکا قرار دارد.

چرایی عدم حصول نتایج در پرونده برجام

سید حسن نصرالله در بخش بعدی سخنرانی خود به پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این پرونده آن است که ایران دعوت آمریکا برای نشستن با آن بر سر یک میز را نپذیرفت. ایران می‌داند که نشستن با آمریکا بر سر یک میز یعنی امتیاز دادن به آن در بسیاری از مسائل.

نصرالله در ادامه به پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی هم اشاره کرده و گفت: ما اگر بدانیم در مسئله استخراج نفت و گاز لبنان تعلل و وعده‌های دروغ وجود دارد هرگز اجازه نمی‌دهیم که دشمن صهیونیستی از میدان کاریش گاز استخراج کند و درباره هرگونه تعلل در این زمینه هشدار می‌دهیم. اگر بحث تعلل در استخراج انرژی از آب‌های لبنان در میان باشد، دولت لبنان باید چشم خود را از غرب برداشته و از کشورهایی مانند چین کمک بخواهد.

وی گفت: به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهم که خودشان را از مسئله تعلل در استخراج نفت و گاز لبنان دور کنند و ما هرگز اجازه تعلل در این زمینه نخواهیم داد. به آمریکایی‌ها می‌گوییم اگر به دنبال هرج و مرج در لبنان باشید، همه چیز را از دست خواهید داد.

اگر بخواهند لبنان را به هرج و مرج بکشند به جایی ضربه می‌زنیم که دردتان بیاید!

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند لبنان را به هرج و مرج بکشند این بدان معناست که ما بیکار نخواهیم نشست و به جایی ضربه می‌زنیم که دردتان بیاید (خطاب به آمریکایی‌ها) و اگر اینگونه شود به سمت گزینه جنگ با عزیزتان «اسرائیل» می‌رویم؛ من به آمریکایی‌ها می‌گویم اگر بخواهید در لبنان آشوب و هرج و مرج به پا کنید باید منتظر هرج و مرج در کل منطقه باشید  و منظور من، اسرائیل است.

نصرالله خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد: هر کس بخواهد لبنان را به سمت هرج‌ومرج و فروپاشی سوق دهد، باید انتظار چیزی را داشته باشد که در خیالش نمی‌گنجد. ما همانطور که آماده جنگ برای دفاع از نفت خود بودیم اکنون آماده‌ایم سلاح‌هایمان را به سمت اسرائیل نشانه بگیریم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.