شلیک موشک‌های کره شمالی/ ژاپن خواستار نشست فوری سازمان ملل شد


در پی آزمایش جدید موشکی کره شمالی، نخست‌وزیر ژاپن خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی «تهدیدهای موشکی کره شمالی» شد.

2/20/2023 9:23:39 AM
کد خبر: 10523

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از اسپوتنیک، ساعاتی پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی «تهدیدهای موشکی کره شمالی» شد.

یک روز پس آن‌که کره شمالی تأیید کرد موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده، منابع نظامی به خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی اعلام کردند که پیونگ‌یانگ بامداد امروز دوشنبه یک موشک بالستیک که نوع آن مشخص نیست به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد کره شمالی امروز دوشنبه ۳ موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

آزمایش این موشک‌های بالستیک، هم‌زمان با هشدارهای مقامات ارشد کره شمالی نسبت به افزایش حضور راهبردی آمریکا در شبه‌جزیره کره انجام می‌شود.. در بیانیه دولت کره شمالی آمده است که «ما به دقت در حال بررسی تأثیر این امر بر امنیت کشورمان هستیم. استفاده از اقیانوس آرام به عنوان برد شلیک موشک‌های ما به رفتار نیروهای ایالات متحده بستگی دارد.»

پرتاب این موشک همچنین دو روز پس از آن انجام می‌شود که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن شلیک کرده بود.

پرتاب موشک بامداد دوشنبه سومین آزمایش تسلیحاتی بزرگ کره شمالی در سال جاری پس از تهدید پیونگ یانگ به پاسخ «بی‌سابقه مستمر و قوی» است. این پرتاب همزمان با آن است که کره جنوبی و ایالات متحده برای برگزاری مانور نظامی سالانه خود به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با توان موشکی کره شمالی آماده می‌شوند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیک را افزایش داده؛ پیونگ‌یانگ می‌گوید این اقدامات دفاعی و پاسخی به تحرکات و رزمایش‌های گسترده و مشترک آمریکا و کره جنوبی در اطراف مرزهای کره شمالی است.

محسن وفایی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.