تحرکات هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین نزدیک تایوان


وزارت دفاع تایوان گفت که طی بیست و چهار ساعت اخیر، ۲۵ فروند هواپیمای نظامی و سه شناور جنگی چینی در اطراف این جزیره رصد شده‌اند.

3/1/2023 1:14:27 PM
کد خبر: 10624

به گزارش سارنا به نقل از فارس، در ادامه تنش‌های نظامی و سیاسی بین پکن و تایپه و افزایش اقدامات نظامی ارتش چین اطراف این جزیره، تایوان بار دیگر از تحرکات جنگنده‌ها و کشتی‌های چینی نزدیک خود خبر داد.

وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) از نزدیک شدن ۲۵ روند هواپیمای نظامی و ۳ شناور جنگی چین به این جزیره در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «از ساعت ۶ صبح روز ۲۸ فوریه تا ساعت ۶ صبح روز ۱ مارس، ۲۵ هواپیما و ۳ کشتی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اطراف تایوان رصد شدند».

وزارت دفاع تایوان همچنین گفت که در جریان تحرکات نظامی یک روز اخیر چین اطراف این جزیره، ۱۹ فروند جنگنده «جِی-۱۰» این کشور وارد محدوده پدافند هوایی تایپه شدند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

روز گذشته بود که ارتش تایوان از شناسایی چهار هواپیمای نظامی و سه کشتی نیروی دریای چین در اطراف این جزیره خبر داده بود.

پیش از این نیز «تان کِفی» سخنگوی وزارت دفاع چین گفته بود که ارتش این کشور آماده است تا ضمن توقف مداخله خارجی در تایوان، هرگونه نیروی جدایی‌طلب در این جزیره را سرکوب کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.