بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور/ مهدی‌شهر و آرادان در وضع پرخطر کرونایی قرار گرفتند


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در حال حاضر، شهرستان‌های مهدی‌شهر و آرادان در وضع نارنجی کرونایی (پرخطر) قرار دارند.

3/4/2023 11:41:46 AM
کد خبر: 10638

به گزارش سارنا به نقل از فارس، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضع نقشه کرونایی در کشور و استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر، شهرستان‌های مهدی‌شهر و آرادان در وضع نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و میامی در وضع زرد کرونایی (نسبتاً پرخطر) و شهرستان‌های گرمسار و سرخه در وضع آبی (عادی) هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: بر اساس آخرین  به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضع قرمز کرونایی در کشور از صفر به یک و تعداد شهرهای با وضع نارنجی از ۶ به ۱۳ شهر رسید.

قدس افزود: همچنین تعداد شهرهای با وضع زرد کرونایی در کشور از ۹۴ به ۱۱۸ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضع آبی از ۳۴۸ به ۳۱۶ شهر کاهش یافت.

وی در زمینه آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۱۳۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌ است.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲ هزار و 352  نفر رسیده است و ۵۰ هزار و ۷۸۷ نفر بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس خاطرنشان کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به ۱۱ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.