نهمین هفته از اعتراضات؛ شمار معترضین در تل‌آویو از ۲۰۰هزار نفر گذشت + فیلم


هفته به هفته بر شمار مناطق تشکیل اعتراض علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو افزوده می‌شود، هر هفته یک روز علاوه بر شنبه‌شب‌ها نیز به‌عنوان روز اعتراض مشخص می‌شود تا نشان داده شود موج اعتراضات در رژیم صهیونیستی به سطح خطرناکی برای این رژیم رسیده است.

3/5/2023 9:02:57 AM
کد خبر: 10641

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، در حالی که واللا نیوز از برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در 95 منطقه از فلسطین اشغالی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو سخن گفت، روزنامه هاآرتص اعلام کرد، شمار معترضین در تل‌آویو از مرز 200 هزار نفر گذشته است.

در این بین رسانه‌های عبری‌زبان تجمع در تل‌آویو را ده‌ها هزارنفر توصیف کردند.

هاآرتص شمار حاضران در بئر السبع را هم هزاران نفر اعلام کرد.

به‌نوشته این رسانه 35 هزار نفر در حیفا، 12 هزار نفر در هرتزلیا، 4 هزار نفر در اشدود و ده‌ها هزار نفر دیگر در 95 نقطه (از فلسطین اشغالی) در حال تظاهرات هستند، در حالی که شمار تظاهرکنندگان در قدس نیز  چند هزار نفر اعلام شده است.

به‌نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، شمار معترضین روز به روز افزایش پیدا می‌کند به‌نحوی که تعداد تظاهرکنندگان در حیفا نسبت به هفته قبل از آن چند برابر شده است.

همچنین از نکات قابل توجه برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز علیه نتانیاهو در شهر بات‌یام واقع در جنوب تل‌آویو است که جزو پایگاه‌های اصلی حزب لیکود در فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از بنی گانتس وزیر جنگ سابق این رژیم خبر داد: نگران آن است که مخالفان برگزاری این اعتراضات از گلوله‌های جنگی علیه تظاهرکنندگان استفاده کنند و باعث تلفات زیادی میان آنها شوند.

چند رسانه عبری‌زبان هم از سرپیچی رئیس پلیس رژیم صهیونیستی از دستورات بن گویر خبر داده اعلام کردند، به‌رغم دستورات وزیر امنیت عمومی، رئیس پلیس اجازه مسدود شدن تقاطع ایلون در مرکز تل‌آویو را به معترضین داد، تا اولین نشانه‌های اختلاف بین این دو نمود علنی به خود بگیرد.

یائیر لاپید رهبر مخالفان هم با انتقاد شدید از بن گویر تأکید کرد: این دلقک تیک‌تاک‌باز خطرناک در حال تبلیغ برای گسترش خشونت است، تاکنون سابقه نداشته است که یک وزیر در کابینه اسرائیل علناً به‌دنبال درگیری بین پلیس و مردم باشد.

در خبری تکمیلی رسانه‌ها از آغاز درگیری بین تظاهرات‌کنندگان در تل‌آویو و نیروهای امنیتی خبر دادند، معترضین با در دست داشتن مشعل با نیروهای امنیتی که راه را به روی آنها بسته بودند، درگیر شده و همچون شنبه گذشته در صدد بستن  جاده ایالون بر آمده اند.

او سموتریچ را هم یک دروغگوی دروغگو زاده توصیف کرد.

در ادامه گسترش تظاهرات، رهبران معترضین اعلام کردند، روز پنج شنبه آینده هم روز مخالفان خواهد بود.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته نیز هزاران نفر از صهیونیست‌ها در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو و کابینه‌اش دست به تظاهرات زده و بعد از درگیری با نیروهای پلیس دست کم 6 نفر از تظاهر کنندگان دستگیر شدند.

معترضین روز چهارشنبه سارا نتانیاهو را هم در یک سالن آرایش محاصره کرده و برای چند ساعت اجازه خروج وی را از آن ندادند.

تصاویر منتشر شده از این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شدند، ده‌ها تظاهر کننده را نشان می‌داد که در مقابل درب یک آرایشگاه ایستاده و فریادمی زدند، کشور در آتش می‌سوزد و سارا در حال آرایش موهایش است، آنها برای مدتی اجازه خروج همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از داخل این محل ندادند.

به نوشته یدیعوت احارانوت، تنها بعد از حضور ده‌ها مامور پلیس و متفرق کردن مردم، نتانیاهو فرصت خروج از آرایشگاه را پیدا کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.