رصد سلامتی فضانوردان در ایستگاه فضایی با پیراهن هوشمند


یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آزمایش یک پیراهن هوشمند است که وضعیت سلامت را رصد می کند.

2/12/2019 9:27:11 AM
کد خبر: 1068

یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آزمایش یک پیراهن هوشمند است که وضعیت سلامت را رصد می کند.

به گزارش سارنا به نقل از اسپیس، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هم‌اکنون در حال آزمایش دستگاه‌ها و ابزارهای جدیدی در فضا هستند.

از میان این ابزارهای فناورانه می‌توان به پیراهن هوشمندی اشاره کرد که می‌تواند ضربان قلب، درجه حرارت و فشار خون را اندازه‌گیری کند.

"دیوید سنت-ژاک""(David Saint-Jacques) فضانورد کانادایی "آژانس فضایی کانادا" در تماس اخیر خود با دانش‌آموزان کانادایی در موزه هوا و فضای این کشور، راجع به شرایط زندگی در فضا اظهار کرد، "میکرو گرانش" مشکلی است که فضانوردان در فضا با آن مواجه هستند.

فضانوردان باید تقریباً ۲ ساعت در روز را به ورزش سیستم قلبی و عروقی و عضلانی خود اختصاص دهند تا ضعف و آسیب‌های ناشی از زندگی در فضا گریبان آن‌ها را نگیرد.

وی ادامه داد، هم‌اکنون چندین فناوری خلاقانه در ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود دارد. به عنوان مثال، پیراهن هوشمند یکی از آن‌ها است.

هدف از تولید این پیراهن این است که چندین دستگاه با یکدیگر ترکیب شود و در عین حال به اندازه‌ای راحت باشد که فضانوردان بتوانند آن را به هنگام خواب و یا ورزش به راحتی به تن کنند.

این پیراهن به طور خودکار علائم حیاتی فضانوردان را نظارت می‌کند و نتایج را به زمین ارسال می‌کند.

" دیوید سنت-ژاک" افزود، ما امیدواریم که این پیراهن به یک محصول رایج تبدیل شود و تنها در فضا استفاده نشود زیرا این پیراهن بسیار کاربردی است و مردم می‌توانند بدون مراجعه به پزشک، از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند.

سنت ژاک گفت: ما روش‌ها و ابداعات جدید را در فضا آزمایش می‌کنیم و در صورت مطلوب بودن، آن‌ها را برای استفاده در زمین به خانه بر می‌گردانیم.

قرار است این فضانورد کانادایی محصولات دیگری را نیز در فضا آزمایش کند.

منبع: ایسنا

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.