رژیم صهیونیستی باردیگر تجاوز علیه سوریه را از سر گرفت


رژیم صهیونیستی باردیگر تجاوزات خود علیه سوریه را از سر گرفت.

4/4/2023 10:21:39 AM
کد خبر: 10830

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی باردیگر تجاوزات خود علیه سوریه را از سر گرفت.

روزنامه الوطن سوریه نیز در خبری فوری اعلام کرد که موشک‌های رژیم اسرائیل جنوب شرق شهر دمشق پایتخت و فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار دادند، اگرچه همزمان پدافند هوایی بیشتر موشک‌ها را سرنگون کرد.

تلویزیون دولتی سوریه نیز با تائید حملات موشکی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پدافند هوایی در حال مقابله با اهداف متخاصم در حریم هوایی دمشق است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا نیز، پدافند هوایی سوریه در حریم هوایی دمشق، پایتخت سوریه فعال شده و موفق به سرنگونی تعدادی از موشک‌های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی شد.

منابع معارض سوری نیز با تائید شلیک گسترده موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه به سمت موشک‌های متخاصم در آسمان دمشق؛ افزودند که تعداد زیادی آمبولانس و خودروی امدادی در حال حرکت به سمت فرودگاه بین‌المللی دمشق هستند.

با وجود آنکه برخی گزارش‌ها، فرودگاه بین‌المللی دمشق و یک مجتمع امنیتی متعلق به نیروهای مستشاری در نزدیکی منطقه سیده زینب در دمشق را هدف حملات عنوان کرده، همچنین منابع دیگری، تل الحصن در سویدا، المزرعه در حومه محله السیدة زینب و الکسوه را از دیگر اهداف موشک‌های شلیک شده عنوان کرده‌اند.

علاوه بر این، منابع عبری زبان از جمله روزنامه یدیعوت آحارونوت ادعا کرد که دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به سوریه توسط جنگنده‌های این رژیم صورت گرفته و این حملات یک تأسیسات پدافند هوایی در السویدا و به همراه اهدافی در مناطق قاسیون و الکسوه را هدف قرار داده است.

برخی تصاویر منتشر شده از محل بمباران حکایت از وجود آسیب‌های جانی در جریان این حمله است. در همین ارتباط نیز خبرگزاری دولتی سوریه سانا اعلام کرد که در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی که نقاطی در حومه دمشق را هدف قرار داد، دو غیرنظامی جان خود را از دست دادند و خسارات مادی وارد شد. یک منبع نظامی در بیانیه‌ای به سانا گفت: «دقیقا ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه بامداد سه شنبه، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی را در اطراف جنوب دمشق هدف قرار داد و پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را ساقط کردند.»

پایگاه عبری زبان وای نت نیز نوشت: «چهارمین حمله مرتبط با تل آویو در کمتر از یک هفته از منطقه دریای الجلیل (طبریه) انجام شد و فرودگاه بین المللی دمشق و منطقه جنوبی دمشق را هدف قرار داد.»

تجاوز پیشین صهیونیست‌ها به سوریه در شب یکشنبه انجام شده بود و براساس گزارش خبرگزاری دولتی سانا آن حملات مکان‌هایی را در شهر حمص و حومه اطراف حمص که پرسنل نظامی و مسشتاری در آن مستقر بودند، هدف قرار داده بود. منابع غربی نیز مدعی شدند که در حمله شب یکشنبه، پایگاه هوایی T4 واقع در غرب شهر باستانی پالمیرا و فرودگاه الدبعه در نزدیکی شهر القصیر در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار گرفته بود.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، صهیونیست‌ها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۲ بار به مواضع و تأسیسات نظامی در خاک سوریه حمله کردند و در جریان این حملات بیش از ۹۰ هدف زمینی مورد اصابت قرار گرفته است.

همچنین در این حملات ۸۹ نظامی سوری جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نظامی نیز مجروح شده است. دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است. با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.