حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ پاسخ راکتی مقاومت به جنایت رژیم اسرائیل


نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه با هتک حرمت به قبله نخست مسلمین، صدها فلسطینی نمازگزار و معتکف در مسجدالاقصی را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند.

4/5/2023 11:27:51 AM
کد خبر: 10835

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، در پی تجاوز وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی در سحرگاه امروز چهارشنبه، شمار زیادی از معتکفان و نمازگزاران فلسطینی بازداشت و زخمی شدند.

منابع محلی در قدس اشغالی گزارش دادند که در نتیجه تجاوز اشغالگران به مسجدالاقصی 240 تن از اعتکاف‌کنندگان در نتیجه جراحات وارده بیهوش شدند. نیروهای صهیونیست نمازگزاران را با گلوله‌های پلاستیکی مورد هدف قرار داده برای حمله به آنها از گازهای خفه‌کننده و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست همچنین از چوب و اسلحه برای ضرب‌وشتم نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی از جمله زنان استفاده کردند و داخل مسجد آتش‌سوزی به‌راه افتاد.

تعداد زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به اعتکاف‌کنندگان حمله و کادر درمان در مجاورت نمازخانه القبلی را محاصره کردند.

هلال احمر قدس گزارش داد که بسیاری از نمازگزاران بعد از حمله وحشیانه صهیونیست‌ها دچار شکستگی دست و پا شده‌اند. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین نیروهای امداد را نیز مورد هدف قرار داده به سر یکی از امدادگران ضربه زدند.

حمله صهیونیست‌ها به امدادگران و آمبولانس‌ها

بر اساس گزارش هلال احمر قدس، نظامیان صهیونیست به آمبولانس‌هایی که در حال کمک‌رسانی به مجروحان بودند حمله و از ورود کادر درمان و خدمه آمبولانس به مسجدالاقصی جلوگیری کردند. از سوی دیگر جوانان فلسطین به مقابله با اشغالگران پرداختند و درگیری گسترده‌ای مقابل باب الاسباط بین فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر رخ داد.

در همین راستا مسئولان مساجد در کرانه باختری و قدس اشغالی از فلسطینیان خواستند برای دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با وحشی‌گری‌های نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به‌پا خیزند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست در حال آماده‌سازی برای حمله به مسجدالاقصی در صبح امروز هستند و این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به این تجاوز اشغالگران هشدار داده کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب آن دانستند.

 

اشغالگران اسرائیلی شیشه‌های مصلای قبلی را شکسته برق آن را هم قطع کردند و انتظامات مسجدالاقصی را مجبور به ترک این مصلا کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی تمامی دروازه‌های ورودی بخش قدیمی شهر قدس را بسته است.

 

بازداشت دهها نمازگزار فلسطینی در صحن مسجدالاقصی

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی  بیش از 400 فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. آمارهای غیررسمی از زخمی شدن بیش از یکصد تن از نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حکایت دارد.

 

گزارش‌ها حاکی است که حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی نزدیک 4 ساعت به‌طول انجامیده است.

تعرض مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی و بیرون کردن آنان از این مسجد، شهرک‌نشینان صهیونیست تعرض به مسجدالاقصی را آغاز کردند.

یک گروه شهرک‌نشین متشکل از 800 صهیونیست با حمایت ارتش اسرائیل صبح امروز به مسجدالاقصی یورش بردند.

هلال احمر فلسطین در قدس اعلام کرد که در درگیری‌های امروز جوانان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی در محوطه‌ها و اطراف مسجدالاقصی 12 فلسطینی زخمی شدند که 3 نفر از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

پاسخ راکتی مقاومت به جنایت جدید صهیونیست‌ها

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک دست‌کم 10 راکت از نوار غزه به‌سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله شهرک "سدیروت" همجوار با غزه خبر دادند.

 

بر اساس این گزارش، این حملات راکتی  خسارت‌هایی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین وارد کرد ولی تلفات جانی به‌همراه نداشته است.

شنیده‌شدن صدای انفجار در شهرک‌های اطراف غزه

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک‌های اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود شهرک سدیروت هدف عملیات راکتی مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

دقایقی پیش رسانه‌های عبری از فعال شدن آژیرهای هشدار حمله راکتی و موشکی در شهرک عسقلان (اشکول) خبر داده بودند.

زخمی‌شدن نظامی صهیونیست در الخلیل

یورش بامدادی نظامیان رژیم اسرائیل به شهر الخلیل با مقاومت رزمندگان فلسطینی پاسخ داده شد.

در این یورش یک نظامی صهیونیست با گلوله رزمندگان مقاومت فلسطینی در شهرک "أمر" در شمال الخلیل زخمی و بنا به گزارش رسانه‌های عبری راهی بیمارستان شد.

درگیری شدید در طولکرم بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران

رسانه‌های فلسطینی همچنین از درگیری شدید بین نیروهای مقاومت در طولکرم و نظامیان صهیونیست خبر دادند که بامداد امروز به این منطقه یورش برده‌اند.

جوانان فلسطینی یک برج دیده‌بانی ارتش رژیم صهیونیستی را در ورودی اردوگاه العروب در الخلیل به آتش کشیدند.

 

صهیونیست‌ها اهدافی را در غزه هدف قرار دادند

منابع صهیونیستی از حمله جنگنده‌های این رژیم به اهدافی در نوار غزه خبر دادند.

شبکه الجزیره قطر نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل یک مرکز مقاومت در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی خود قرار داده است. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین دو مرکز مقاومت فلسطین در شمال و جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

 

خبرنگار المیادین گزارش داد که  سه مرکز مقاومت فلسطین شامل أبوجراد، غرب اردوگاه النصیرات و پایگاه بدر هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که این حملات تلفات جانی به‌همراه نداشته است.

اعلام آماده‌باش کامل ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در تمامی مناطق از جمله مناطق مرزی به حال آماده‌باش کامل در آمده و تأکید کرده است: امروز "روزی حساس و خطرناکی"  است.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین از شهرک‌نشینان صهیونیست در نوار مرزی با غزه خواست که به‌دلیل حملات احتمالی مقاومت فلسطین همچنان در پناهگاه‌های خود باقی بمانند.

العاروری: زمین را زیر پای اشغالگران به آتش می‌کشیم

از سوی دیگر "صالح العاروری" نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تأکید کرد که حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی "جنایتی بزرگ" است که قطعاً ملت و مقاومت فلسطین با قدرت آن را پاسخ خواهند گفت.

العاروری همه ملت فلسطین به‌ویژه ساکنان سرزمین‌‌های اشغالی 1948 را که در معرض حملات و سرکوبگری‌های وحشیانه دشمن صهیونیستی قرار دارند و ساکنان کرانه باختری و قدس را به پاسخ سخت و قاطع به جنایت وحشیانه علیه مسجدالاقصی فراخواند تا همه و در رأس آن دولت تندرو و جنایتکار رژیم صهیونیستی بداند هرگونه تعرض علیه مقدسات اسلامی بهای سنگینی در پی خواهد داشت و ملت فلسطین زمین را زیر پای اشغالگران به آتش خواهد کشید.

هنیه: همه از مسجدالاقصی حمایت کنند

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز به‌نوبه خود در واکنش به تجاوز اشغالگران به مسجدالاقصی اظهار داشت: اتفاقی که در مسجدالاقصی رخ می‌دهد جنایتی بی‌سابقه است و عواقب بزرگی دارد. همه اعراب و مسلمانان و فلسطینیان باید در مقابله با این تجاوزات مسئولیت خود را به‌عهده بگیرند و ما از گروه‌های مختلف مردم خود در کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 می‌خواهیم به مسجدالاقصی بروند و از آن حمایت کنند.

سخنگوی حماس: تمامی گزینه‌ها برای حمایت از مسجدالاقصی روی میز است

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس نیز در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد و تأکید کرد که تمام گزینه‌ها برای فلسطینیان به‌منظور دفاع از مسجدالاقصی روی میز است.

واکنش حماس به حملات جدید صهیونیست‌ها به غزه

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس همچنین در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: حملات هوایی و توپخانه‌ای صبح امروز دشمن صهیونیستی به نوار غزه تلاشی نافرجام برای ممانعت از ادامه حمایت‌های غزه از ساکنان قدس و کرانه باختری است.

وی اضافه کرد: ملت و مقاومت قهرمان فلسطین در نوار غزه و سرتاسر این سرزمین همچون شمشیر و سپری به دفاع از قدس ادامه خواهند داد.

سخنگوی حماس تأکید کرد: ما هیچ ترسی از بمباران و حملات دشمن نداریم و این حملات عزم ما را برای حمایت از مسجدالاقصی جزم‌تر خواهد کرد.

فراخوان زیاد النخاله برای تقابل همه‌جانبه با جنایات اشغالگران

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این تجاوز وحشیانه اشغالگران اعلام کرد: آنچه در مسجدالاقصی رخ داد تهدیدی جدی برای مقدسات ماست. مردم فلسطین باید با همه مؤلفه‌های خود برای یک تقابل قطعی در برابر دشمن در روزهای آینده آماده باشند.

گروه‌های فلسطینی نیز تجاوزات وحشیانه اشغالگران به مسجدالاقصی و اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران را محکوم کرده از همه ملت فلسطین خواستند برای مقابله با توطئه‌های اشغالگران در روزهای آینده که در قالب یورش شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی خواهد بود، با یکدیگر متحد شوند.

«داوود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: آنچه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد تجاوزی خطرناک علیه ملت فلسطین و تهدیدی جدی و واقعی برای آنهاست.

وی بر همه نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی که با اشغالگران مقابله کردند درود فرستاده گفت: تا زمانی که تجاوزات وحشیانه علیه مردم و مقدسات ما ادامه داشته باشد ما آماده‌ ورود به یک تقابل گسترده در روزهای آینده هستیم. از همه فلسطینیان می‌خواهیم که به نقاط درگیری با دشمن بیایند.

شمشیر قدس همچنان بیرون از غلاف است

این رهبر جهاد اسلامی تأکید کرد: نبرد نزدیک است و شمشیر قدس از همچنان بیرون از غلاف است، در هر لحظه ممکن است یک نبرد جدید بین ما و دشمن اشغالگر رخ دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.