کنعانی: رفتار باکو در تعارض با اصول همسایگی است/ ایران اقدام متقابل دیپلماتیک را در دستورکار دارد


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدامات و واکنش‌های تند دولت جمهوری آذربایجان گفت: ما این رفتار دولت جمهوری آذربایجان را در تعارض با اصول همسایگی می‌دانیم.

4/8/2023 9:45:51 AM
کد خبر: 10858

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مواضع، اقدامات و واکنش‌های تند، احساسی و غیرسازنده دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی موجود در باکو اظهار داشت: ما این رفتار دولت جمهوری آذربایجان را در تعارض با اصول همسایگی می‌دانیم.

کنعانی افزود: در حالی که بحران و آشوب سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فراگرفته و رژیم صهیونیستی در متزلزل‌ترین شرایط داخلی به سر می‌برد و در زمانی که رژیم یادشده با تعرض به مسلمانان روزه دار و هتک حرمت مسجدالاقصی به دنبال فرافکنی بحران‌های چند لایه درون سرزمین‌های اشغالی است، جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر وحدت جهان اسلام و هم زمان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و اشغالگر اسرائیل را یک ضرورت و تکلیف دینی و وجدانی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ،دولت جمهوری آذربایجان را بر احترام متقابل، حرکت در مسیر حسن همجواری و دوری از آنچه خواسته صهیونیست‌ها و دشمنان منطقه است، فراخواند.

کنعانی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همزمان با تاکید بر رعایت اصول و مبانی سیاست همسایگی و توجه به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تنش در روابط میان کشورهای اسلامی، اقدام متقابل دیپلماتیک را در دستور کار دارد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.