با نایب قهرمان المپیک بعد از کرونای نوروزی/ حدادی: در شرایط فعلی باید گلخانه‌ای عمل کنیم/ اگر بعد از خداحافظی دنبال زندگی‌ام بروم خیانت کرده‌ام


قهرمان پرتاب دیسک آسیا و نایب قهرمان المپیک گفت: با وضعیت مالی فعلی ورزش کشور فقط باید گلخانه ای عمل کنیم و اعزام‌ها کیفی باشد.

4/9/2023 10:12:45 AM
کد خبر: 10886

به گزارش سارنا به نقل از فارس، احسان حدادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایطش اظهار داشت: اواخر سال گذشته تمریناتم را در جزیره کیش دنبال می کردم و وقتی برای تعطیلات نوروز به تهران آمدم به کرونا مبتلا شدم و 14 روز در خانه ماندم و یک مقدار بهتر شده ام اما هنوز از لحاظ تنفسی مشکل دارم. کم کم تمریناتم را دوباره آغاز کردم. متاسفانه در تهران به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فرصتی برای تمرین وجود ندارد و تصمیم گرفتم دوباره کیش بازگردم.

حدادی در مورد اینکه سال 1401 را چگونه سپری کرد، عنوان کرد: اوایل سال خوب نبود و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بودم، اما وقتی بازی های آسیایی عقب افتاد، یک مقدار شل کردم و انگیزه ها پایین تر آمد. اواخر سال هم کرونا گرفتم و سال به خوبی به پایان نرسید.

* شاید امسال کمتر مسابقه بدهم

وی در مورد اینکه امسال در چه مسابقاتی شرکت می کند، گفت: مدیر برنامه هایم برنامه چند مسابقه را در اروپا برایم فرستاد، اما هنوز تصمیم نگرفته ام و می خواهم پیک بدنی را برای بازی های آسیایی بگذارم و شاید امسال کمتر مسابقه بدهم. در مسابقات جام امام رضا (ع) هم احتمال زیاد حضور نخواهم داشت.

* با وضعیت ماللی فعلی فقط باید گلخانه ای کار کنیم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در خصوص اینکه چقدر امیدوار است امسال حال ورزش از لحاظ مالی خوب باشد، تاکید کرد: اگر شرایط مانند سال گذشته باشد که نتیجه گرفتن کاروان ایران در بازی های آسیایی چیز شبیه محال است و با این وضعیت فقط باید گلخانه ای کار کنیم و اعزام ها کیفی باشد. ورزش ارتباط مستقیم با ارز دارد و از آنجایی هم که در داخل کشور شرایط اردویی فراهم نیست به همین دلیل کار سخت می شود. در حال حاضر غیر از فدراسیون کشتی که یک کمپ تخصصی کامل را دارد، یگر هیچ رشته ای شرایطش مناسب نیست. دوومیدانی هم اسمش این است که یک مجموعه تخصصی 7 هکتاری دارد، اما کیفیت و استاندارد خوبی ندارد.

* جذب اسپانسر در ورزش مدیر توانمند می‌خواهد

وی با اشاره به اینکه روسای فدراسیون ها از وضعیت مالی می نالند، عنوان کرد: در این بین برخی از روسای فدراسیون‌ها به خوبی می‌توانند پول بیاورند و اسپانسر جذب کنند. پس با این شرایط نتیجه می گیریم که پول هست، اما باید کسی باشد که توانایی جذب آن را داشته باشد. به شخصه خیلی خوشحال شدم که سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری شد. چون خودش قهرمان بوده و وقتی به همراه بهداد سلیمی و چند قهرمان دیگر برای جذب اسپانسر اقدام کنند، مسلما می‌توانند آنها را برای حمایت مجاب کنند. متاسفانه خیلی از روسای فدراسیون ها یا ورزشی نبوده اند یا سطح پایینی داشته اند و بنابراین چییزی عاید آن رشته ها نشده است. 

* اگر بعد از دوران قهرمانی دنبال زندگی‌ام بروم خیانت کرده‌ام/ قهرمان المپیک جنگجو است

قهرمان 4 دوره بازی های آسیایی گفت: به عنوان ورزشکاری که کشور برایش هزینه کرده و به مدال دست پیدا کرده باید بعد از دوران قهرمانی هم به افراد دیگر کمک کنم که مدال بگیرند و به نوعی دین خودم را ادا کنم. اگر بعد از این دوران به دنبال زندگی خودم بروم خیانت کرده ام. نباید با بی ملایمتی ها میدان را خالی کنیم. به نظر من ورزشکاری که در المپیک مدال گرفته جنگجو بوده است و باید تا آخر هم بجنگد و 4 ورزشکار مانند خودش تربیت کند. من بارها گفته ام هر کمکی که از دستم بربیاید با کمال میل انجام می دهم.

* توصیه‌ام به قهرمانان این است که میدان را خالی نکنند

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران و روسای فدراسیون در حق ورزشکاران آنقدر بی مهری می کنند و آن قهرمان دلش می شکند و دیگر دست از کار می کشد، اما توصیه من به آنها این است شما قهرمان هستید و دیگر متعلق به خودتان نیستید و نباید میدان را خالی کنید. مک ویلکینز مربی ام همیشه می گفت زمانی خوشحال می شوم که شاگردم مدال المپیک بگیرد و رکورد بزند.

حدادی در پایان عنوان کرد: همانطور که قبلا گفته ام هدف امسال من کسب پنجمین مدال بازی های آسیایی است و بعد از آن دوران حرفه ای ام به پایان می رسد. تمام تلاشم را می کنم که این اتفاق بیفتد و با خاطره ای خوش خداحافظی کنم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.