شورای همکاری خلیج فارس تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را قویاً محکوم کرد


شورای همکاری خلیج فارس با انتشار بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و عدم رعایت حرمت ماه رمضان را محکوم کرد.

4/10/2023 11:00:35 AM
کد خبر: 10890

به گزارش سارنا به نقل از فارس، شورای همکاری خلیج فارس تشدید تنشها توسط اسرائیل و تداوم هتک حرمت مسجدالاقصی و عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی نظامیان اسرائیلی را محکوم کرد.

براساس گزارش گلف تایمز، «جاسم محمد بدایوی» معاون دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای گفت، تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، نقض مقدسات و تجاوز به قبله اول مسلمانان است.

وی در ادامه این بیانیه تاکید کرد که ادامه تجاوزات و حملات به اماکن مقدس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک تحول خطرناک است و تمامی مسئولیت‌ها و پیامدهای دامن زدن به اوضاع و شعله‌ور کردن خشونت و نفرت بر عهده طرف اسرائیلی است.

در این بیانیه با اشاره به موضع قاطع و همیشگی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره مساله فلسطین و اماکن مقدس، بر حمایت همه جانبه این کشورها از اراضی فلسطینی 1967 و استقرار یک دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی براساس ابتکار صلح اعراب و قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید شده است. 

معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواست تا گام های ملموسی را برای حفاظت از فلسطینی و پایان دادن به تلاش برای تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی بیت المقدس بردارد.

طی روزهای اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی تشدید شده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برخی نقاط جنوب لبنان و نوار غزه را هدف حمله خود قرار داد که گروه‌های مقاومت به آن پاسخ دادند و شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه در این خصوص گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد. به گفته رسانه‌های صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی دهها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند. تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.