خاندوزی: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به وعده خود درباره فروش اموال مازاد بانک‌ها عمل کردیم و تا پایان اسفند ۱۴۰۱ واگذاری اموال مازاد بانک‌ها به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید و این در حالی است که در چهار سال دولت قبل میزان واگذاری اموال مازاد بانک‌ها به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

4/17/2023 10:55:12 AM
کد خبر: 10961

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سوال زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس و 39 نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 28 فروردین در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ابتدا سوال خانم الهیان را به شرح ذیل قرائت کرد:

«دلایل عدم توجه به آماده سازی زیرساخت ها قبل از حذف ارز ترجیحی و آشفتکی مدیریت قیمت کالاها و خدمات و نظارت بر آن ها چیست؟».

طغیانی افزود: سوال فوق در جلسه 10 بهمن کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور اعضا و نماینده سوال کنندگان و وزیر اقتصادی استماع و با توجه به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر، کمیسیون این سوال را ملی تشخیص داد.

در ادامه سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ابعاد طرح ابعاد بسیار بزرگی بود و تکلیفی بود که سال ها بر زمین مانده بود و دولت تصمیم گرفت یارانه به صورت عادلانه بین سه دهک ضعیف توزیع شود و طرح بدون تنش اجتماعی به جلو ببرد.

وی افزود: میزان واگذاری اموال مازاد بانک‌ها تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که در چهار سال دولت قبل میزان واگذاری اموال مازاد بانک‌ها به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده بود. هدف‌گذاری و برنامه ما آن است که در سال ۱۴۰۲ هم این برنامه را ادامه دهیم تا بانک‌ها از بنگاه داری و داشتن اموال مازاد دست بردارند.

زهره الهیان در تشریح سوال خود گفت: این سوال نافی زحمات عزیزان در دولت نیست اما مجلس باید به وظایف نظارتی خود عمل کند. قول‌هایی که به مجلس داده شد و با توجه به شروطی که مجلس داشت، متاسفانه انجام نشد. در شرایطی اجرای این طرح شروع شد که تورم مواد خوراکی 70 درصد بود و رئیس سازمان برنامه بودجه وقت اعلام کرد که با حذف ارز ترجیحی تنها 7.6 درصد تورم خواهیم داشت و مجلس شروطی گذاشت که قیمت کالاهای اساسی از شهریور 1400 بالاتر نرود و ما‌به‌التفاوت ارز نیمایی و ارز 4200 تومانی به مردم داده شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.