کنعانی: مدعیان دروغین حقوق بشر، خبری از سرنوشت حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی در بند صهیونیست‌ها دارند؟


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر، خبری از سرنوشت حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی دربند رژیم آپارتاید صهیونیستی از جمله ۳۱ زن و ۱۶۰ کودک دارند؟

4/17/2023 10:56:21 AM
کد خبر: 10962

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) ۲۸ فروردین ماه در توئیتی به مناسبت روز اسیر فلسطینی پرسید: مدعیان دروغین حقوق بشر، خبری از سرنوشت حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی دربند رژیم آپارتاید صهیونیستی از جمله ۳۱ زن و ۱۶۰ کودک دارند؟

به گزارش سارنا به نقل از فارس، براساس اعلام نهادهای فلسطینی ۴ هزار و ۹۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که از میان ۴۹۰۰ مرد و زن اسیر، ۷۰۰ نفر ببمار هستند.

در همین ارتباط ناصر کنعانی در توئیتر نوشت: سکوت کرکننده مدعیان دروغین حقوق بشر در کشورهای غربی، نسبت به نقض گسترده و سازمان یافته حقوق فلسطینی‌ها از سوی رژیم ضدبشری صهیونیستی ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آیا این مدعیان دروغین خبری از سرنوشت حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی دربند رژیم آپارتاید صهیونیستی از جمله ۳۱ زن و ۱۶۰ کودک دارند؟

کنعانی اضافه کرد: تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری قضاوت خواهند کرد.

به گزارش فارس، آمار منتشر شده توسط سازمان امور اسرا و آزادگان، انجمن اسیر فلسطینی، مؤسسه «الضمیر» (فعال در حوزه اسرا) و مرکز حقوق بشری «وادی حلوه» جمع‌آوری شده است. 

همچنین رژیم صهیونیستی پیکر ۱۲ اسیر را که در سال‌های گذشته در زندان‌ها جان باخته‌ یا بر اثر سوءرفتار مقامات زندان به شهادت رسیده‌اند را هنوز به خانواده‌هایشان تحویل نداده است. 

براساس این گزارش، از بین ۴۹۰۰ اسیر، ۳۱ نفر از آن‌ها زن، ۱۶۰ نفر کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند. همچنین بیش از هزار اسیر دیگر در شرایط بازداشت اداری به سر می‌برند که سن شش نفر از آن‌ها زیر ۱۸ سال است.

گفتنی است، باشگاه اسیر فلسطینی آبان ۱۴۰۱ نیز در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۰۲ تا آن زمان بیش از ۷۵۰ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.