سید حسن نصرالله: "ترامپ منافق" پایان کار داعش را اعلام می‌کند


سید حسن نصرالله عنوان داشت: آمریکایی‌ها عاملی در تأخیر در نبرد از بین بردن داعش در عراق بودند و می‌خواستند این نبرد برای به غارت بردن ثروت‌ها ادامه یابد.

2/17/2019 9:07:00 AM
کد خبر: 1104

سید حسن نصرالله عنوان داشت: آمریکایی‌ها عاملی در تأخیر در نبرد از بین بردن داعش در عراق بودند و می‌خواستند این نبرد برای به غارت بردن ثروت‌ها ادامه یابد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در سالگرد رهبران شهید حزب الله عنوان داشت: به خانواده‌های رهبران شهدا درود می‌فرستم. همواره من گفته‌ام که آن رهبران شهید بسیاری از ویژگی‌های مشترک داشته‌اند، از حیث اخلاقی آنها تواضع، مردم دوستی، خوش خلقی و شوق به کمک به مستضعفان و فقراء داشتند. از منظر جهادی نیز قدرت و شجاعت ویژگی مشترک آنها بود. از حیث دینی، تقوا و پرهیزکاری داشتند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: شیخ راغب با صلابت هرچه تمام تر ایستادگی می‌کرد و نمی‌پذیرفت که با صهیونیست‌ها مصافحه کند. سید عباس الموسوی نیز از پیروزی آتی صحبت می‌کرد، در حالی که در آن زمان رویکرد تسلیم بودن و ضعف حکم فرما بود.

وی گفت: رهبران شهید ما دشمنان را به چالش می‌کشیدند علی رغم آن شرایط دشواری که به دلیل سیطره اشغالگر و مزدوران و حامیانش حکم‌فرما بود. آنچه که مقاومت ما در حال حاضر از آن برخوردار است، ارث رهبران شهید ما است و این راز قدرت ما است.

آمریکا و اسرائیل هرچه که در توان داشتند، انجام داده‌اند

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مقاومت سال به سال قدرت‌مندتر شده و رویکرد مقاومت همواره رو به رشد بوده و هیچگاه عقب‌گرد نداشته است.

وی گفت: هر کاری که آمریکا و اسرائیل می‌توانستند انجام دهند، طی تمامی این سال‌ها انجام داده‌اند اما این مقاومت بوده است که معادلات را می‌ساخته و وارد زمان پیروزی‌ها می‌شده و پشت سر خود، درب زمان شکست‌ها را بسته است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها و تروریست‌ها و دیگر طرف‌هایشان ابزارهایی در طرح آمریکا هستند.

راز قدرت مقاومت فقط در سلاح نیست

وی تصریح کرد: راز قدرت مقاومت ما فقط در سلاح نیست، بلکه در قدرت عقیده و اراده است. تا زمانی که مقاومت این عقیده و قدرت را داشته باشد، دشمنان نمی‌توانند به مقاومت ما آسیب بزنند.

وی در واکنش به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر افزایش قدرت حزب الله گفت: موضع وی درست است.

حزب الله در ونزوئلا هیچ نیرویی ندارد

سید حسن نصرالله در پاسخ به اظهارات پامپئو عنوان داشت: نفوذ یا حضور نیروهای حزب الله در ونزوئلا صحت ندارد. ما هیچ نیرو یا گروهی یا سازمانی از حزب الله در آمریکای جنوبی یا در خارج از کشور نداریم. ما با رهبری سیاسی در ونزوئلا در رویارویی با چشم طمع و توطئه‌های آمریکا اعلام همبستگی می‌کنیم.

وی گفت: ما مقاومتی هستیم که در مقابل اسرائیل قدرت‌مندتر شده است و دشمن ما این را می‌داند. تردید گسترده‌ای در داخل ارتش اسرائیل مبنی بر آمادگی‌شان نسبت به هرگونه جنگی علیه لبنان یا غزه وجود دارد. دشمن ما مطمئن است که نیروهای مجاهد ما می‌توانند وارد الجلیل شوند، اما دشمن نسبت به توانایی خود برای ورود به اراضی ما تردید دارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: طرح توطئه‌ای در منطقه با هدف سلطه آمریکا و اشغالگر اسرائیلی است و دیگران، نظام‌هایی وابسته و تسلیم شده هستند. دشمنان تلاش می‌کنند تا جهان را علیه مقاومت جمع کنند، چراکه در جنگ‌هایشان برای از بین بردن مقاومت شکست خورده‌اند.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: عدم آمادگی ارتش اسرائیل از نتایج شکست‌هایش در جنگ به لبنان در سال ۲۰۰۶ و به غزه در سال ۲۰۱۴ است.

وی افزود: آمریکا ۱۴۰ کشور را در سال ۲۰۱۱ برای از بین بردن نظام سوریه جمع کرد، اما شکست خورد. تمامی جهان در شرم الشیخ برای از بین بردن مقاومت جمع شدند، اما در محقق ساختن اهدافشان شکست خوردند.

هدف کنفرانس ورشو علنی کردن رابطه کشورهای عربی با اسرائیل بود

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هدف از کنفرانس ورشو حمایت از نتانیاهو و محاصره ایران و هدف قرار دادن محور مقاومت بود. کنفرانس ورشو ترسی را برای ما ایجاد نمی‌کند، چراکه آنچه که قبل از آن رخ داده بود، بسیار بزرگ‌تر بوده و شرایط ما در حال حاضر بسیار بهتر است.

وی تصریح کرد: کنفرانس ورشو کنفرانس بسیار ناچیزی بود و هدف آن همچنین از بین بردن مساله فلسطین بود. هدف کنفرانس ورشو عادی سازی و علنی ساختن روابط محرمانه عربی اسرائیلی بود.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: در کنفرانس ورشو هیچ اشاره‌ای به مساله فلسطین نشد، در حالی که اسرائیل همان رأس تروریسم است.

ایران قدرت‌مندتر از آن است که کسی با جنگی آن را هدف قرار دهد

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ایران قدرت‌مندتر از آن است که کسی با جنگی آن را هدف قرار دهد. پاسخ ایران به تهدیدها و تحریم‌ها، مشارکت ده‌ها میلیون تن در چهلمین سالگرد انقلاب بود. برخی از رسانه‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، تظاهرات سالگرد انقلاب در ایران را پوشش ندادند در حالی که تظاهرات معیشتی را برجسته می‌کردند. ایران در سالگرد انقلاب به محور مقاومت تاکید کرد که پشتیبان قوی و مستحکمی است.

حضور وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در کنار نتانیاهو نشان از دست داشتن آمریکا و اسرائیل در جنگ یمن داشت

وی افزود: ملت‌های عربی باید برای نبرد رویارویی با عادی سازی با اسرائیل با هدف حفظ فلسطین آماده شوند. نشستن وزیر خارجه دولت هادی در نزدیکی نتانیاهو در ورشو نشان داد که آمریکا و اسرائیل در پشت جنگ یمن هستند. جنگ یمن یک جنگ اسرائیلی آمریکایی است که توسط عربستان و امارات انجام می‌شود.

وی افزود: نظام بحرین بخشی از ساختار اسرائیلی آمریکایی در منطقه است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آمریکایی عاملی در تأخیر در نبرد از بین بردن داعش در عراق بودند و می‌خواستند این نبرد برای به غارت بردن ثروت‌ها ادامه یابد.

ملت‌های عربی و اسلامی باید مخالفت خود را با عادی سازی اعلام کنند

وی ادامه داد: کمترین وظیفه ملت‌های عربی و اسلامی این است که حتی به صورت شفاهی مخالفت خود را با عادی سازی با اسرائیل اعلام کنند. کسانی که به سمت عادی سازی می‌روند، خودشان به خوبی می‌دانند که این عادی سازی از سوی ملت‌های ما مردود است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: حضور داعش در سوریه در آستانه پایان است. حزب‌الله بخشی از نبرد بزرگ در از بین بردن داعش بود. نفاقی از سوی آمریکا در مورد از بین بردن داعش وجود دارد و ترامپ همان «منافق بزرگ‌» این مساله را اعلام می‌کند. داعش همان ساخته دست آمریکا در عراق و سوریه است.

آمریکا عمر داعش را ۱۵ ماه طولانی‌تر کرد

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها عامل تأخیر در نبرد از بین بردن داعش در عراق بودند و می‌خواستند این نبرد برای غارت کردن ثروت‌ها ادامه یابد. این ارتش عراق و گروه‌های مقاومت بودند که نبرد علیه داعش را فیصله دادند. این ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان از میان روس‌ها، ایرانی‌ها و محور مقاومت بودند که داعش را از بین بردند. بعد از آزادسازی البوکمال و دیر الزور، آمریکایی‌ها مانع از این شدند که داعش از بین برده شود و عمر داعش را ۱۵ ماه طولانی‌تر کردند. بعد از تمامی این امور ترامپ "منافق" اعلام می‌کند که داعش را از بین برده است. این محور مقاومت و نه طرف منافق آمریکایی بود که منطقه را آزاد کرده و خطر داعش و طرح آن را دور ساخت.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: بعد از کسب رأی اعتماد دولت، ما بر گفت‌وگو در لبنان تاکید داریم و همانند پاک و خالص بودن رهبران شهیدمان، نیت ما نیز خالصانه است. حزب‌الله چشم طمعی به قدرت ندارد و ما بر مخالفت با خرج اموال در خارج از محدوده قانون تاکید می‌کنیم.

ما به ایران نیاز داریم

وی ادامه داد: ایران قادر است دست کمک را به لبنان در مورد بحران برق دراز کند. ما طرحی به ایران برای حل بحران برق ارائه دادیم. ایران آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد اما مسئولان لبنانی سابق مخالفت کردند. بخل سیاسی‌ای که مسئولان سابق نشان دادند لبنانی‌ها را از برق از سال ۲۰۰۶ محروم کرده است. ما به ایران نیاز داریم اما عکس این مساله درست نیست و برخی با استدلال‌های واهی مخالف کمک‌های ایران شدند. اینکه برخی اعلام آمادگی ایران برای کمک به موضوع برق را با هدف گسترش نفوذ ایران می‌دانند امری سخیف است.

سیدحسن نصرالله گفت: گام‌های اولیه در نبرد حزب‌الله در رویارویی با فساد مالی و اداری آغاز شده است. تمامی مردم لبنان باید در نبرد حفاظت از اموال عمومی و بازگرداندن اموال سرقت برده شده مشارکت کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: ما به مسیر رهبران شهیدمان ادامه خواهیم داد و وصیت آنها را حفظ کرده و سلاح در دست خواهیم گرفت و نیروهای مقاومت آماده باقی خواهند ماند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.