استیضاح رای آورد؛ فاطمی امین از وزارت «صمت» رفت


نمایندگان با اکثریت آرا، با طرح استیضاح فاطمی امین وزیر «صمت» موافقت کرده و وی از وزارت «صمت» رفت.

4/30/2023 5:12:22 PM
کد خبر: 11062

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، رسیدگی به طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز(یکشنبه دهم اردیبهشت ماه) قرار داشت.

پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره استیضاح وزیر «صمت» و استماع دفاعیات آقای فاطمی امین و همچنین اظهار نظر موافقان و مخالفان استیضاح، طرح به رأی نمایندگان گذاشته شد که وی با رای 162 نمایندگان از این وزارتخانه برکنار شد.
 
بر این اساس، نمایندگان با 162رأی موافق، 102رأی مخالف و 4رأی ممتنع، 6 رای باطله از مجموع 274 رأی ماخوذه، با استیضاح فاطمی امین موافقت کرده و وی از وزارت صمت برکنار شد.

به گزارش تسنیم، در ابتدای جلسه استیضاح وزیر «صمت» ابتدا موافقان استیضاح از جمله رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروز کوه، هاجر چنارانی نماینده نیشابور، حجت الاسلام ناصر موسوی لراگانی نماینده فلاورجان، سارا فلاحی نماینده ایلام، احد آزادی‌خواه نماینده ملایر، دهقانی نماینده ورزقان و  سدیف بدری نماینده اردبیل، نقطه نظرات خود را مطرح کردند و سپس سیدرضا فاطمی امین پشت تریبون قرار گرفت و دفاعیات خود را عنوان کرد.

در ادامه وزیر «صمت» بخشی از از وقت خود را به حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز و میرمحمدی نماینده میبد به عنوان مخالف طرح استیضاح گذاشت تا نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

پس از آن رئیس جمهور که در آغاز جلسه استیضاح در مجلس حضور نداشت، در مجلس حضور یافت و به دفاع از وزیر «صمت» پرداخت و در نهایت طرح استیضاح وزیر به رأی نمایندگان گذاشته شد.

پس از استماع نظرات آقای رئیسی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه،10 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی را به منظور تنفس رأس ساعت 11 و 25 دقیقه به صدا درآورد و گفت: با توجه به اینکه بحث ادامه دارد، اما از آنجا که وقت نماز نزدیک است، تنفس اعلام می کنم و ان شالله رأس ساعت 1 جلسه ادامه می یابد.

جلسه بعد از ظهر با دستورکار ادامه رسیدگی به استیضاح وزیر«صمت» آغاز شد و در ابتدا 2 تن از موافقان استیضاح یعنی لطف‌الله سیاه‌کلی نماینده قزوین و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به ایراد سخنرانی پرداختند و پس از آن آقای فاطمی امین از وقت باقی مانده خود استفاده و به دفاع از خود پرداخت و توضیحاتی نیز پیرامون موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان موافق  استیضاح ، ارائه کرد.

در نهایت نیز طرح استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» به رأی نمایندگان گذاشته شد که با رای موافق 162 نفر، برکنار شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.