با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران


اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» با حضور وزیر آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز شد.

2/17/2019 9:17:43 AM
کد خبر: 1109

به گزارش سارنا به نقل از فارس، اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در شهر تهران  با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی «بهشت» آغاز شد؛ در این برنامه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی و مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی نیز حضور داشتند.

اما حضور چند نفر از هنرمندان نیز در این برنامه قابل توجه بود؛ مهدی باقربیگی که با قصه‌های مجید نام‌آشناست، گیتی خامنه مجری برنامه‌های کودکان در سال‌های گذشته، سارا روستاپور مجری برنامه کودک، علی فروتن و حمید گلی مجری برنامه کودک از جمله مهمانان این برنامه بودند.

علی فروتن در این مراسم با بیان اینکه ایجاد اتاق‌های بازی در مدارس جزو رویاهای من بود، اظهار کرد: «بازی اساسی‌ترین بخش زندگی کودک است؛ با بازی میتوان از ابتدای زندگی به کودک آموزش داد اما هرچه جلوتر می‌رویم بازی فراموش می‌شود و خوشحالیم که این طرح اجرا شده است».

وی اضافه کرد: «اینکه این طرح در هزار مدرسه اجرا می‌شود اتفاق خوبی است اما مهم اشخاصی هستند که قرار است به بچه ها در این کلاس ها بیاموزانند؛ آموزش برای مربیان ابتدای قضیه است».

اولین بار این طرح با موضوع ایجاد کلاس اسباب‌بازی توسط وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام شد.

بطحایی ۲۶ آبان ماه از راه‌اندازی کلاس‌های اسباب‌بازی در دوره اول ابتدایی خبر داد و گفت: «این طرح امسال به صورت آزمایشی در ۱۰ هزار مدرسه ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود».

اما وقتی مقدمات این طرح فراهم شد به جای ۱۰ هزار مدرسه قرار شد در ۱۰۰۰ مدرسه ۱۰ استان کشور اجرا شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود؛ در حقیقت در فاز اول اجرای طرح، استان‌های خراسان رضوی، شهر تهران، فارس، همدان، مازندران، کردستان، کرمان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان قرار دارند.

هدف از اجرای طرح «بازی و یادگیری» این است که فضایی در مدارس اختصاص داده شود تا بچه‌ها مفاهیم کتاب‌های درسی را به جای آنکه به روش‌های سنتی یاد بگیرند، از طریق بازی و کار با اسباب‌بازی یاد بگیرند.

یعنی دانش‌‌آموزان از طریق بازی‌هایی که خلاقیت آنها را افزایش می‌دهد، کارگروهی انجام داده، دست‌ورزی می‌کنند و هم مطالب درسی را یاد می‌گیرند و هم اینکه این آموزش در فضای شاداب و بانشاطی ارائه می‌شود.

ملاک‌های انتخاب مدارس اجرای پروژه بازی و یادگیری شامل اعلام آمادگی داوطلبانه مدارس با توجه به امکان سنجی محیط و شرایط مدرسه است که تعداد 50 مدرسه دخترانه و50 مدرسه پسرانه انتخاب شدند و این مدارس از بین مدارس دولتی (برخوردار، نیمه برخوردار مدارس مناطق محروم) و مدارس غیردولتی انتخاب شده‌اند؛ همچنین در این فاز اجرا، حداکثر 20 درصد مدارس غیردولتی شامل اجرای پروژه می‌شوند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.